Technológia

A Leier Skate-pályaelemek a görkorisok minden igényét kielégítik

1/3

Leier Skate-pályaelemek

?>
Leier Skate-pályaelemek
?>
Leier Skate-pályaelemek
?>
Leier Skate-pályaelemek
1/3

Leier Skate-pályaelemek

A Leier Skate-pályaelemek a görkorisok minden igényét kielégítik
Technológia

A Leier Skate-pályaelemek a görkorisok minden igényét kielégítik

2014.08.01. 12:09

Cikkinfó

Cég, szervezet:
Leier

Vélemények:
1

A görkorcsolyázás csaknem 300 éves múltra tekint vissza. Eredeti szerepe szerint a jégen használatos közlekedési eszköz szárazföldi variánsa lett volna, de végül „csak" egy kellemes kikapcsolódás, sporteszközzé vált. Népszerűsége évről-évre növekszik, ezért a Leier Hungária Kft. – érzékelve a növekvő igényeket – vezette be a piacra a Leier Skate pályaelemeket.

Tiéd a pálya!

A világ számos pontjain üzemel már modern görkorcsolyapálya, melyek a profi és amatőr sportolók legkülönlegesebb igényeit is kielégítik. Hazánkban az elmúlt években mutatkozott meg az egyre inkább növekvő igény, mely szerint jó minőségű, professzionális pályákat alakítanak ki a döntéshozók a közösségi területeken. Itthon az egyik ilyen – már ezzel a gondolatisággal – kialakított terület a budapesti XVII. kerületben, a Pesti utca Népkert utca sarkán található, amelyhez a Leier cég Skate beton elemeit használták fel.

Leier Skate-pályaelemek
3/3
Leier Skate-pályaelemek

Görkorcsolyapálya betonelemből?

Egy gördeszka pályának szinte mindent el kell tűrnie: az extrém igénybevételt, a változó időjárást és még az idő vasfogát is. A Leier Hungária az újszerű megközelítést választva – a fém és fa pályák helyett – a betont választotta pályaelemei alapanyagává. A beton az évezredeken átívelő technológiát és tapasztalatot testesíti meg, amely kiválóan tervezhető, a legkülönfélébb igényeknek – így görkorcsolyapályának – is megfelelő építőanyag. A Skate-pályaelemeket formára öntött vasbetonból alakítják ki, tömörségük, illetve szilárdságuk miatt hosszú távú, megbízható használatot tesznek lehetővé. A beton felület emellett kis gördülési ellenállást biztosít, garantálva ezzel a szinte zajtalan használhatóságot. Egyénre szabhatóságuk miatt, könnyen kombinálhatóak, így mindegyik pályának saját „névjegye" lesz, azaz sosem épül egymással azonos kialakítású.

„A Leier Hungáriánál úgy gondoltuk, hogy a tartalmas szórakozáshoz, minőségi építőelem is jár. A Skate pályaelem első ötletét még 10 évvel ezelőtt álmodtuk meg. Már akkor érzékelhető volt az a folyamatosan növekvő igény, amely olyan építőanyag felhasználását indokolta, amely olcsó, tartós és megfelelő terhelhetőségű. Ezért esett a választásunk a betonra" – mondta el Komlós Andor, a Leier Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. „Jó kezekben a beton korszerű, időtálló anyag, felhasználási lehetőségei szinte végtelenek. Hatékonyabban, precízebben és gyorsabban építhetünk vele, megfelelő kialakítással esztétikusan illeszkedhet környezetünkbe is. A Leier Hungária azt vallja, hogy a beton, a vasbeton időtlen és szinte korlátlan lehetőségeket kínáló építőanyag. Így nagyszerű épületszerkezeteket és olyan térelemeket is készíthetünk belőle, mint a fiatalok kikapcsolódását és egészséges mozgását segítő Leier Skate pályaelemek."

A Leier Skate pályaelemekről és a további termékeiről a www.leier.hu oldalon található bővebb információ.

 

Vélemények (1)
pozsi
2014.08.05.
10:35

Kültéri skateparkok esetén a beton az egyetlen fenntartható megoldás a pályaelemek építésére. Ugyanakkor a modulméret és szállíthatóság miatt a Leier skatepark pályaelemek alapvetően kezdőknek készülnek, és további fejlődési lehetőséget nem biztosítanak a sportolóknak.

Rövid felhasználói véleményem a kínálatról:

Az egyik leghasználhatóbb az "L" alakú csúszópadka. Az élvédő acélok érthetetlen módon nem futnak végig az elem hosszában, 5-5 cm-rel rövidebbek. Mivel ezeken lehet csúszni, az anyagváltásnál vagy elakad a sporteszköz, vagy letöri a betont. Az anyagvastagság sem megfelelő, tartós használat után a felülete a mechanikai behatások miatt erősen hullámos, így használatra alkalmatlanná válik.

Ha két elemet akarunk egymás mellé tenni, túl nagy hézag keletkezik az elemek között, márpedig a gördeszkák 5 mm-nél nagyobb hézagot már nem tolerálnak. Az előbb említett csúszópadka példáját véve, a gördülőfelületen keletkező hézagot utólag betonjavítóval vagy habarccsal ki lehet tölteni, de az éleknél, melyeknek folyamatosnak kellene lenniük, továbbra is gond van. Rá lehet hegeszteni egyben L acélprofilt, de így ez már nem kerül síkba a gördülőfelülettel, ami megakaszthatja a sporteszközt.

További probléma az elemek összeépítésekor, hogy az íves-, vagy egyenes rámpák emelési pontjai az elemek oldalán találhatók, így pedig nem lehet őket egymás mellé tenni. A szállító KCR-es teherautó mellett kell egy pl. targonca is, ami betolja a 2 tonnás elemeket egymás mellé. És még így is ott van az előbb említett pár centis hézag az elemek közt, ami kezdő sportolóknak különösen balesetveszélyes.

A rengeteg hazánkban megépült kétes minőségű, rossz kialakítású skateparkon okulva üdvözlendő megoldás lenne, ha itthon is teret nyernének a teljes egészében-, vagy a szerkezetileg előregyártott, gördülőfelületén monolit beton pályák, amiket hozzáértő csapat műszakilag megfelelő tervekből készít el.

Üdvözlettel:

Pozsgai András

ui.: a katalógus elején látható longboardot más célból használják, alapvetően nem skateparkban

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk