Programok

A váci vasútállomás épületeinek megmentése – Kultúránk megőrzése és/vagy modernizáció?

1/1

Váci vasútállomás

Hirdetés
?>
Váci vasútállomás
1/1

Váci vasútállomás

A váci vasútállomás épületeinek megmentése – Kultúránk megőrzése és/vagy modernizáció?
Programok

A váci vasútállomás épületeinek megmentése – Kultúránk megőrzése és/vagy modernizáció?

2013.05.14. 09:27

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Rainer Péter

Helyszín:
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Esemény kezdete:
2013.05.22. 16:00
Esemény vége:
2013.05.22. 18:00

Vélemények:
1

Rainer Péter (2013. 03. 01-jével lemondott váci főépítész) előadása a FUGA-ban.

Kamarai tagok 1 kreditpontot igényelhetnek (1000 Ft/1 FUGA kártya).

Előző három írásában a volt főépítész minden magyar segítségét kérte a váci vasútállomás történelmi épületeinek megmentéséhez – lebontásuk megakadályozásához.Még egy utolsó kísérletet tesz – az építkezés már elkezdődött, de még állnak az épületek.

Nem tudja pontosan végül kikhez jutottak el korábbi felhívásai. Úgy tűnik, akiknek szívügye és/vagy megértik mi a tét, azok nemigen tudnak érdemben tenni, akiknek meg nem, azok amúgy sem tesznek. Vannak még a közömbösek, illetve akiknek más fontosabb dolguk (is) van.A magas hivatalok képviselői, akiket személyesen, telefonon, írásban tájékoztatott, kért, nem tesznek semmit és/vagy nem is válaszolnak, nem tájékoztatnak, nem érdekli őket? No comment.

Az előadás bemutatja az archív épületterveket és fotókat, a még álló épületeket, illetve – korábbi írásai alapján – próbálja megértetni, miért kell(ene) megmenteni az épületeket.

Az előadást kötetlen beszélgetés, vita zárja.

Vélemények (1)
felucca
2013.05.16.
07:58

Mint építész, mint az állomás mindennapi használója, mint a racionális örökségvédelem támogatója és mint váci lakos sem tudok egyetérteni a leírtakkal.

Rainer Péter érvelése abból indul ki, hogy korábbi időszakok bármilyen építménye értékesebb, mint egy mai építmény, függetlenül az épített szövetben betöltött helyétől, funkciójától, esztétikai értékeitől, pusztán azért, mert egy megfoghatatlan eseményhez (az ország első vasútvonala) az érintett építménynek köze van.

Lehet, hogy egy gömbakácos falusi utcán ez még akár igaz is.

Egy műszakilag 99%-ban meghatározott helyen azonban biztos, hogy nem igaz. Induljunk ki abból, hogy a létesítendő perontetők, biztber-épület, térburkolatok együttesen nagyobb funkcionális és esztétikai értéket fognak hordozni, mint az említett - szerény véleményem szerint egyébként értékelhetetlen - épületek. Ebben az esetben hogy néz ki az egyenlet?

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.