Helyek/Infrastruktúra

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot

1/6

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Hirdetés
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
1/6

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot
Helyek/Infrastruktúra

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot

2020.11.13. 10:37

A Németh István Program keretében, európai uniós támogatással készült el az ország első intermodális csomópontja a megyei jogú városban. A közlekedés megújításán túl a projekt által a tágabb városi szövet is rehabilitálásra került.

Több éves tervezés, majd két és félévnyi kivitelezői munka előzte meg a 2020 őszére 17,7 milliárd forintból, vissza nem térítendő európai uniós támogatással elkészült beruházást. Az ország első ilyen jellegű fejlesztése révén a kaposvári közlekedés gyorsabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált, amely naponta 32 ezer, a központot érintő ember életét teszi könnyebbé.

Az intermodális csomópont sajátossága, hogy közös peronra kerültek a helyi és távolsági autóbusz-állomások és a vasút. A busztársaságok közös irodaházba költöztek be, összehangolt menetrendet és utastájékoztatási rendszert alakítottak ki. A közlekedési központ környezetében 200 új P + R és B + R parkolóhelyet alakított ki a város, azt a célt szolgálva, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést.

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
2/6
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

A fejlesztés részeként megépült a Kaposvár új szimbólumaként is értékelhető függesztett acélszerkezetű híd, amelyet a város egykori újraalapítójáról, Esterházy Pálról nevezett el. Az Esterházy híd növénykazettákkal és pihenőkkel, padokkal ellátott, gyalogos és kerékpáros sétányként köti össze a vasút által 140 éve szétválasztott két városrészt, a belvárost és a Donnert. A híd érinti a közlekedési központ irodaházát is. Személyfelvonók, rámpák és lépcsők teszik lehetővé az átjutást minden korosztálynak, és természetesen mozgáskorlátozottaknak is.

 

Az építészeti tervezést az UNITEF-83 Zrt. készítették. 

Építész tervezők:

Simon Viktória (jóváhagyási, városrendezés és koncepció terv)

Kertész Bence (engedélyezési és kiviteli tervek)

Táj- és kerttervezők:

Szűcs Orsolya (jóváhagyási terv)

dr. Székelyné Ólmosi Katalin (engedélyezési és kiviteli tervek)

 

A projektről hamarosan részletesen is olvashatnak az Építészfórumon!

 

Forrás: Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata

Szerk.: Hulesch Máté

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk