Nézőpontok/Vélemény

Az hatodik nap: az ötödik futam: Sima verseny, rázós kikötés, Adriatic Challenge Architect Regatta

1/19

Parkoló Trogirben

Parkoló Trogirben
A sivatag Trogirnál
Kapitány
Indul
Navigál
Zoltánka a nagyvas
Rajt előtt
Rajt után
Das Boat der Plan
Dől
Hasít
Ugrik
Hát ez Tribunj
Érkezik az ezüstérmes
Kálmán Ernő ma második
Jönnek kikötni
Sorban állunk
A kikötőmester
Az FBIstudio-Anterra csapat negyedszer győz
Parkoló Trogirben
A sivatag Trogirnál
Kapitány
Indul
Navigál
Zoltánka a nagyvas
Rajt előtt
Rajt után
Das Boat der Plan
Dől
Hasít
Ugrik
Hát ez Tribunj
Érkezik az ezüstérmes
Kálmán Ernő ma második
Jönnek kikötni
Sorban állunk
A kikötőmester
Az FBIstudio-Anterra csapat negyedszer győz
1/19

Parkoló Trogirben

Az hatodik nap: az ötödik futam: Sima verseny, rázós kikötés, Adriatic Challenge Architect Regatta
Nézőpontok/Vélemény

Az hatodik nap: az ötödik futam: Sima verseny, rázós kikötés, Adriatic Challenge Architect Regatta

2013.09.02. 10:48

Az Adriai-tenger kalózai folytatják útjukat a kies és kietlen szigetek közt. De minden jó, ha a vége jó: a sérüléseikkel és a kikötőőrrel bíbelődő csapat estére sikeresen benavigál a parkolóhelyére, hogy nyugovóra térjen. Reisz Ádám összefoglalója az ötödik versenynapról.

A vitorlás verseny nézőként, lássuk be, közepesen látványos esemény. A horizonton, egymástól esetenként kilométer távolságra szétszórva ringatóznak a hajók, az embernek gőze sincs melyik melyik, hacsak nincs nála egy zseb Hubble teleszkóp, amivel leolvassa az orra festett rajtszámot. De még ha így is tesz, nézőként nyugodtan belefér a verseny alatt egy kiadós ebéd, de valószínű, hogy a délutáni szundi is, anélkül, hogy lemaradjon egy fontos előzésről. Négy futam után újat mondani így nem könnyű.

Parkoló Trogirben
1/19
Parkoló Trogirben

A mai, ötödik futam Trogir és Tribunj között kerül megrendezésre, az előző után a legnagyobb kérdés, hogy az összetettben vezető csapatunk első három futamgyőzelmét követő legutóbbi második helyezése után a hullámvölgyből lefele vagy felfele kerül ki. A hullámvölgy kifejezés igen jól fest egy tengeri versenyen, de ezzel együtt egy második hely után kissé nagyképű kijelentés. Elkapott minket a gépszíj, és most már nemcsak Takács Viktor kapitány, de az FBIstudio-Anterra csapat teljes legénysége feszülő izmokkal és akarattal dolgozik azon, hogy ezt a versenyt megnyerjük. A kötelekben állandóan hasra eső, fedélzeten csetlő-botló esetenként tengeribetegségtől rókázó zöldfülű legénységből mostanra összeszokott idomított fehéregereket faragott a kapitány. Eme gyorstalpaló továbbképzés szellemisége távol állt a liberális nevelési elveket valló Waldorf módszertől, de valljuk be, kis esélye van, hogy az iskola az oldalára dől és a gyerekek kiesnek az ablakon, ha nem teszik helyére a táblánál a krétát.

A sivatag Trogirnál
2/19
A sivatag Trogirnál

Sajnos nem tudom mi zajlik a többi versenyhajón, de a miénken mindenkinek folyamatosan dolga van, akkor is ha nincs. Ilyenkor ugyanis a hajó oldalán kilógva kell annak egyensúlyához hozzájárulni. Ez alól ritka kivétel, ha valakinek a kajütben kell a navigáción az irányt ellenőrizni, de ezt is csak akkor szabad, ha éppen arra az oldalra dől a hajó ahol a készüléket elhelyezték. Ezek az apróságok elsőször viccesnek hatottak, ahogy az is, hogy a hajó oldaláról le kellett mossuk az odatapadt moszatot indulás előtt, vagy, hogy a mi hajónkon nincs víz, mert azt kiengedtük, felesleges súlynak titulálva a higiénia eme élvezetes alapeszközét. De a legfontosabb a meló. Pedig az Adrián ülünk egy 42 láb hosszú yachton, a többi hasonló jacht között, ahol felszabadult társaságok barnulnak a türkizkék lagúnák öbleiben, a különbség, hogy nekik nincs izomlázuk.

Dől
10/19
Dől

Ha összeadnánk a sérüléseinket, akkor egy fél évre elegendő gyakorlatot adna a Sote traumatológia hallgatóinak. Hat éves koromban, a játszótérről hazatérve, miután leestem a mászókáról majd elütött a hinta, ami miatt megvertek a hétévesek, nem néztem ki úgy, mint most. A térdemen égési sérülések, a lábamon horzsolások, a kezemen vágások, vízhólyagok, a talpamban valamelyik kedélyjavító szesz üvegének törött szilánkja. A sípcsontunk olyan, mint a dunántúli dombság a sok ütéstől. És például Regő stigmái sokkal csúnyábbak, de annak ellenére, hogy az egyik lábára nem tud ráállni mióta a bum barátságosan hátba lökte, ugyanúgy kint van a fedélzeten és tépi a kötelet maradék alsó végtagjára támaszkodva. Mivel nem találtunk a méretében falábat a marina bazárjában, így kénytelen továbbra is egy lábon ugrándozva közlekedni a hajón. Ijesztően néz ki a mutatvány, most nem lennék se a fogorvosa, se az utas biztosítója helyében, elég rosszak az oddsai. Viszont épp ez a lelkesedés az, ami ezen a versenyen a szelet a mi vitorlánkba tereli, és a mai futamon megint, immár ötből negyedszer leszünk elsők.

Navigál
5/19
Navigál

Ez egyben azt is jelenti, hogy bár egy futam még hátra van, már mindenképpen mi, az FBIstudio-Anterra csapata, nyerjük az idei évi Adriatic Challenge építész regattát. A tribunji kikötő városi részére állítjuk be a hajókat érkezési sorrendben, elég nagy szélben és hullámzásban, tekintettel arra, hogy ebben a kikötőben a hullámtörőt feltehetően abból a pályázati pénzből óhajtották megépíteni, amit nem nyertek meg. Na, szóval a hullámtörőt egy szigorú kikötőmesterrel igyekezett pótolni a helyi önkormányzat, aki szerint az a lényeg, hogy minél gyorsabban kell kikötni, mert megmelegszik söre a mólóra kitelepült kávézó asztalán.

A mögöttünk befutó 52-es Kálmán Ernőék csapata akkora lelkesedéssel követi az instrukciókat, hogy a jachttal nekiállnak lebontani a több száz éves kőmólót. Tettük műemlékvédelemi szempontból megkérdőjelezhető, és nincs szép hangja se, ahogy a hajó teljes gőzzel nekitolat a városnak, sajnos a második próbálkozás sem túl sikeres. Persze próbáljon meg földi halandó károkozás nélkül beállni egy kristálypoharakat szállító nyerges vontatóval az Auchan parkolójába miközben 7-es erejű földrengés van. Recseg-ropog a hajó ahogy ismét tiszta erőből beletolat a falba, de a kőmóló meg se nyekken, helyette a hajó sarka és kicsit a kormánylapátja az, ami sírva kiállt a kaucióért. Ezután Ernőék mérsékelten örülnek a második helyüknek, pedig szép eredmény, viszont egy kenőkéssel és valami építési glettel nekiállnak sufnituningolni a megreccsent luxusverdát.

Ugrik
12/19
Ugrik

Nem ők az egyetlenek, akik megküzdenek a kikötéssel, mert a kikötőmester söre egyre melegebb, a szél, a hullámzás és az áramlatok egyre erősebbek. Végül azért érzi a csóka, hogy kár volt a mólóba állítani a járgányt és rendkívül gálánsan elenged 30 kunát a kikötői díjból. Ernőék bosszúból egy magyar pálinkával kedveskednek neki, amit szegény alak sápadt fejjel hápogva próbál megköszönni, de elmegy a hangja a 60 fokos szesztől, ami egyben azt is jelenti, hogy ma már több hajót nem tud a kikötő fogadni.

Reisz Ádám, Tribunj, Horvátország.

1. 60 New york, (Takács Viktor, Fernezelyi Gergely, FBIstudio-Anterra)
2. 52 Cape Horn (Kálmán Ernő, Shanghai)
3. 53 Cape Town (Ulrich Tamás, UITaNor )
4. 59 les sable D’olonne (Schiffert Péter, Der Plan)
5. 58 Las Palmas (Nikl István, Nagy Csaba, Art-tour)
6. 50 Auckland (Noll Tamás, TeamPannon)
7. 51 Cape Cod (Sárközi Csaba Blaumontag)

Összesített eredmény 5 futam után:
1. 60 New york, (Takács Viktor, Fernezelyi Gergely, FBIstudio-Anterra) 6pont
2. 59 les sable D’olonne (Schiffert Péter, Der Plan) 13 pont
3. 50 Auckland (Noll Tamás, TeamPannon) 21 pont
4. 53 Cape Town (Ulrich Tamás, UITaNor ) 22 pont
5. 58 Las Palmas (Nikl István, Nagy Csaba, Art-tour) 23 pont
6. 51 Cape Cod (Sárközi Csaba Blaumontag) 28 pont
7. 52 Cape Horn (Kálmán Ernő, Shanghai) 29 pont

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk