Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből

1/25

Debrecen bombázása 1944.

Helyszínrajz

Helyi,-távolsági autóbusz és villamos közlekedés

Troli, átmenő, gyalogos, kerékpáros és taxi közlekedés

Személyautó és P+R közlekedés

P+R és kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Iroda fejlesztés III. ütem

Gyalogos és gépjármű zónák

Távolság és idő 2,-5,-10 percnyi távolság gyalogosan

Bépítés a sínek felől

Beépítés a Petőfi tér felől

Állomás tér

Petőfi tér felől

Debreceni Nagyállomás bombázása 1944.

Tabló - 0.

Tabló - 1.

Tabló - 2.

Tabló - 3.

Tabló - 4.

Tabló - 5.

Tabló - 6.

Tabló - 7.

Tabló - 8.

Tabló - 9.

Debrecen bombázása 1944.
Helyszínrajz
1/25

Debrecen bombázása 1944.

Helyszínrajz

Helyi,-távolsági autóbusz és villamos közlekedés

Troli, átmenő, gyalogos, kerékpáros és taxi közlekedés

Személyautó és P+R közlekedés

P+R és kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Iroda fejlesztés III. ütem

Gyalogos és gépjármű zónák

Távolság és idő 2,-5,-10 percnyi távolság gyalogosan

Bépítés a sínek felől

Beépítés a Petőfi tér felől

Állomás tér

Petőfi tér felől

Debreceni Nagyállomás bombázása 1944.

Tabló - 0.

Tabló - 1.

Tabló - 2.

Tabló - 3.

Tabló - 4.

Tabló - 5.

Tabló - 6.

Tabló - 7.

Tabló - 8.

Tabló - 9.

Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből
Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből

2013.10.14. 11:00

Projektinfó

Földrajzi hely:
Debrecen, Magyarország

Építészek, alkotók:
Németh Iván

ntermodális Közösségi Közlekedési Központ létrehozása Debrecenben 2013

Tervezés éve:
2013

Stáblista

építész munkatársak: Élő József, Németh Dávid, Papp Nikolett, Román László, Stein Júlia, Tátrai Ádám
közlekedés: Miletics Dániel, Koren Csaba
gépészet: Kovács István
statika: Serfőző István
grafika: Csermák Zsuzska

Letölthető dokumentumok:

Ábrák és Fotók a Debreceni pályázathoz - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből. 

A mai Petőfi térből hármas, az új gyalogos sétánnyal összekötött térrendszert hozunk létre: Petőfi tér - "Petőfi park" - "Állomás tér". Az új, "kis" Petőfi teret a korábbi, "nagy" északi részén a tér Piac utca felöli bejáratánál alakítjuk ki. A tér a Piac utca folytatásaként megerősített gyalogos sétány felé fordul.

Petőfi tér felől
14/25
Petőfi tér felől

A tér meglévő, egészséges faállományát sűrítve, az új Petőfi tér és az Erzsébet utca között alakul ki a természetközeli hangulatú Petőfi park. A sétány park felöli határán vendéglátó pavilonok és teraszok helyezkednek el, ezek adják a sétány programját. A sétány vezet át az Állomás térre, az állomás épületéig. A tér maga az intermodális csomópont; körülötte helyezkedik el az összes közösségi közlekedési megálló, pályaudvar, állomás, úgy hogy a fő gyalogos áramlatokat gépjármű nem keresztezi, a tér fő programja a közlekedési módok közötti gyalogos kapcsolat.

Beépítés a Petőfi tér felől
12/25
Beépítés a Petőfi tér felől

Ebben a koncepcióban a közlekedési építmények formája, megjelenése döntően meghatározza a tér minőségét. A vasút feletti gyalogos kerékpáros felüljáró a városszerkezeti adottságok miatt semmiképpen sem tud méltó folytatása lenni a Piac utcának, így hangsúlyos megjelenését a vasútállomás környezetében hátrányosnak tartjuk. Városszerkezeti okokból sincs szükség itt új, vasút felett vezető gyalogos kerékpáros átvezetésre, inkább a Mikepércsi felüljáró szélesítésével kell a két közlekedési nem komfortját javítani.

Állomás tér
13/25
Állomás tér

Bár a terület a bevásárlóközponthoz képest az optimálisnál keskenyebb és a földszintjét a buszparkolás itt-tartása is terheli, mégis a kapcsolatai miatt a rendelkezésre álló fejlesztési területek közül csak a vasútállomás és a Mikepércsi felüljáró közötti terület alkalmas. A másik irányú beépítés folytatja a meglévő állomás együttes sávos jellegét; a választott beépítési javaslat akkor is lehetővé teszi az igényes környezetalakítást, ha a fejlesztés csak sok ütemben hosszú idő alatt valósul meg.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.