Döntés a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról
Határozatban döntött a kormány az állami tulajdonú sportinfrastruktúra-fejlesztések megvalósításáról, a fejlesztések következő lépéseként megkezdődhet a tervpályázati eljárások lebonyolítása. A koncepció részeként többek között egy új velodrom kerül az egykori Óbudai Gázgyár területére, és a Népliget sportolásra hasznosított területe is megújul.
A kormány az 1839/2016. (XII. 23.) határozattal elfogadta a részére bemutatott Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Program (a továbbiakban: Kemény Ferenc Program) koncepcióját, amelynek célja a hazai verseny-, utánpótlás- és szabadidősport számára magasabb színvonalú sportszolgáltatások nyújtása, az olimpiai felkészülés sportszakmai feltételeinek megfelelő biztosítása, továbbá egyes sportágak elterjedésének és hozzáférhetőségének javítása az állami tulajdonú sportinfrastruktúrafejlesztések megvalósítása révén.
A Kemény Ferenc Program részeként 2017 és 2022 között az alábbi fejlesztési elemek valósulnak majd meg:
- Budapesti Xtrém Szabadidő Park - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
- Dunai Evezős Központ - Ráckevei (Soroksári) Duna ág
- Budapesti Atlétikai Stadion és szabadtéri edzőpályák - Budapest IX. kerület, Vituki Sport és Szabadidőközpont, valamint Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
- Fedett pályás atlétikai multifunkciós csarnok - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
- Új Budapesti Teniszközpont - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
- Új Budapesti Velodrom Budapest - III. kerület, volt Fővárosi Gázgyár területe
- Takács Károly Nemzeti Lövészeti Központ - ORFK RSZKK Nagytétényi lőtér
- Nemzeti Lovas Központ - Üllői Tangazdaság, Üllő
- Új jégcsarnok, uszoda és futókör - Budapest XIV. kerület, Budapesti Olimpiai Központ
- BOK Sportcsarnok– új „B“ Csarnok - Budapest XIV. kerület, Budapesti Olimpiai Központ
- A Népliget jelenleg is sportolásra hasznosított területe - Budapest X. kerület, Népliget
A Kemény Ferenc Program előkészítése és ütemezett megvalósítása érdekében 744,8 millió forint egyszeri jellegű átcsoportosítását rendelték el a Nemzeti Olimpiai Központ beruházás támogatása jogcímcsoport terhére.
forrás: Magyar Közlöny
12:33
Kedves Imre!
Elnézést, hogy késve és itt válaszolok, egy korábban feltett kérdésedre, íme az 1054-es kormányhatározat, amely meghatározta az Olimpiával összefüggő infrastrukturális fejlesztéseket – és erre ment ki a kormánygarancia , az M1-es kivételével, az Olimpiai Bizottság felé.
1. melléklet az 1054/2016. (II. 15.) Korm. határozathoz
A 2024. évi XXXIII. Olimpiai Játékok és a XVII. Paralimpiai Játékok budapesti megrendezése szempontjából kulcsfontosságú közlekedési infrastruktúra-fejlesztési beruházások
Sorszám
Beruházás megnevezése
Vonatkozó stratégia
Projekt előkészítésére kötelezett szervezet
1. a)
Tervezési előkészítés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés fejlesztésére (S-Bahn) - Az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése érdekében háromvágányú kapcsolat tervezése Kelenföld és Ferencváros állomások között, valamint új elővárosi megállók kialakítása (Danubius, Népliget-Fradiváros) és a budapesti Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítésének tervezésére.
Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia (S-Bahn koncepció)
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság
1. b)
Tervezési előkészítés a 150-es számú vasútvonal korrekciójára - A 150-es vasútvonal Soroksári út menti nyomvonalának áthelyezése a Határ út és a Kvassay Jenő út közötti szakaszon, összhangban Budapest hosszú távú városfejlesztési-, valamint az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszterre vonatkozó fejlesztési terveivel.
Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció
MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság
2.
Tervezési előkészítés az M1-es autópálya 2x3 sávra bővítésére Győr és Budapest között - Az autópálya 2x3 forgalmi sávra való szélesítésének tervezése az M0 és M19 csomópontok között.
Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság
3.
Tervezési előkészítés az M7-es autópálya 2x3 sávra bővítésére Balatonvilágos és Budapest között - Az autópálya jobb pályájának 3 forgalmi sávra történő szélesítése az M0 autóút és 710 sz. főút (leendő M8-as csomópont) csomópontok között.
Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság
4.
Tervezési előkészítés a Galvani úti közúti híd és kapcsolódó úthálózat építésére - Új 2x3 sávos közúti Duna híd tervezése a Galvani út Illatos út vonalában. A kapcsolódó úthálózat tervezési határa a Fehérvári út - Üllői út közötti szakaszra terjed ki.
Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció
Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság
5.
Tervezési előkészítés a H6-os ráckevei HÉV vonal fejlesztéséhez és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrálásához - A ráckevei HÉV vonal Budapest és elővárosának közlekedési rendszerében betöltött helyzetének felülvizsgálata, fejlesztésének és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrációja feltételrendszerének megteremtése oly módon, hogy a vonal a Határ út és a Kvassay Jenő út közé eső szakasza összhangban legyen az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszter vonatkozó fejlesztési terveivel, illetve tekintettel a jövőbeni utazási szokások és az utasszám változásával járó potenciális fejlesztési igényekre.
Balázs Mór Terv
Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság
6.
Tervezési előkészítés a H7-es csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba való integrálásához - A csepeli HÉV vonal közúti villamos üzemmódra való áttervezése és bekötése a 2-es villamos vonalába, valamint a nagykörúti villamos vonalhoz való csatlakozás kialakítása a Boráros téren, összhangban az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszterre vonatkozó fejlesztési terveivel, illetve tekintettel a jövőbeni utazási szokások és az utasszám változásával járó potenciális fejlesztési igényekre. Ezzel párhuzamosan megtervezendő a jelenlegi HÉV vonal elbontása a Boráros tér- Közvágó híd közötti szakaszon.
új fejlesztési javaslat
Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság
7.
Tervezési előkészítés a MillFAV rekonstrukciójához és a járműbeszerzéséhez - A Millenniumi Földalatti vasút rekonstrukciója és akadálymentesítése, új megálló létesítésével az 1-es villamos Kacsóh Pongrác úti megállójánál, valamint a vonal meghosszabbítása a Vigadó térig, átszálló kapcsolatot adva a 2-es villamoshoz, illetve az új gördülőállomány műszaki specifikációjának kidolgozása, igazodva a BKK Zrt. már megkezdett előkészítési projektjéhez.
Balázs Mór Terv
Budapest Főváros Önkormányzata