Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. /
Egyéb cikkek

Esztergom „Lépcsős híd”

1/19

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció

?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
1/19

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció

Esztergom „Lépcsős híd”
Egyéb cikkek

Esztergom „Lépcsős híd”

2009.02.11. 15:14

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Dobos Botond Zsolt

Letölthető dokumentumok:

I. díjban részesült a 11. számú pályamű: Intramuros Építész Kft.felelős tervező: Dobos Botond - Intramuros

I. díjban részesült a 11. számú pályamű: Intramuros Építész Kft.
felelős tervező: Dobos Botond - Intramuros
tájépítész: Vándor Kinga - Térvonal
munkatársak: Borszuk Gábor, Dobó Rita, Gerzsenyi Judit - Intramuros

 

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció
1/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
2/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
3/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz
4/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz

 

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz
5/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
6/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
7/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
8/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
9/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

 

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
10/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
11/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
12/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
13/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
14/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
15/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
16/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
17/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
18/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

 

 


Részletes bírálat:

A Pályázó bátran felvállalta, hogy a tervezési programban meghirdetett területen túlnyúlva, nagyobb területi egységben gondolkodjon, így az egész Prímás-sziget jövőbeli képét próbálta megformálni a terveken. Jelentős tény, hogy a Pályázó a meglévő belvárosi kapcsolatokat is megvizsgálta, összevetette a sziget úthálózati kialakításával, és ezzel a funkcionálisan még mindig elhanyagolt területet a belváros rangjához sikerült emelnie. Jó arányérzékkel nyúlt a sziget zöldfelületéhez, közlekedőfelületéhez is, megteremtve ezzel a harmonikus kapcsolatot a természetes és mesterségesen épített környezet között. Túllátott az aktuális egyéni érdekeken alapuló telekosztások rendszerén és a meglévő területet hat terület felhasználási egységre osztotta, amellyel elérte, hogy a Prímás-sziget felnőhessen a város modern turisztikai elképzeléseihez.

A sziget közlekedési feltárását több szinten is sikerült végiggondolnia, elfogadható variációval kibővítenie.  A létesítendő építmények Duna-partra merőleges kialakítása tükrözi az átellenes part régi hagyományos szerkezeti megfogalmazását, csökkentve ezzel a tervezett, hosszan elnyúló épületek város felé nyújtott homlokzati látványát. A partvonalra merőlegesen felfűzött épületekben elhelyezett funkciók ötletesek, tömegformálásuk környezetbe illeszkedik, azonban az elhelyezett funkciók száma túlzottnak tűnik, túlzsúfoltságot eredményezhet ezen a területen. Viszont egy-két épülettömb elhagyásával, és további szabadtéri rendezvényterek kialakításával a pályaműben meghatározott koncepció megvalósítható.

Külön kiemelkedik egy új gyalogoshíd ötlete, amely tovább növeli a sziget kapcsolati rendszerét, felértékelődését. A részletképzésekben is ötletes megoldások találhatóak a pályaműben, mint például a kifeszített ponyvaszerkezetek, amelyek igazi pihenőhely érzetét kelthetik a szigetre látogatókban. A partfal koncepciója igényes, végiggondolt, azonban kivitelezése további tervezést igényel. 

 


„Egy olyan térfal létrehozását tűztük ki célul, amely amellett, hogy a sétány urbánus karakterét adja, perforált szűrőként engedi be a városi életet a sziget mélyebben fekvő területeire.

A terület a városhoz is, a déli szigetcsúcs ártéri ligeterdeihez is közel esik. A terület alaphangulatát a kettő összhatásaként képzeljük el. Minden, ami épített, teljesen urbánus, és ami zöld, az is gondozott – látszik mindenütt az emberkéz munkája, de azért több a zöld, mint az épület. Valami olyan világ, mint szőlővidékeken a pincesorok és a gyümölcsösök – megszeliditett természet.

A belső, jelenleg félig vagy teljesen elzárt területeket koncepciónk szerint megnyitnánk a köz számára, így a nappal nyitott, este zömében bezárt, a nagyobb intézmények félpublikus kertjeiként működő terület ösvényein sétálni lehet a gyümölcsösök, kaszálók közt."

részlet a műleírásból

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk