építészet : környezet : innováció
Bán Ferenc rajza

Frank O. Gehry Arany Oroszlán díja a 2008. évi Velencei Építészeti Biennálé alkalmából

A 11. Velencei Építészeti Biennálé Arany Oroszlán díját Frank O. Gehry kapja, életművének méltatása képpen. A Biennálé bizottsága egy speciális Arany Oroszlán díjat is átad idén, Andrea Palladio születésének 500. évfordulója alkalmából. A díjazott az amerikai James S. Ackermann lesz.

Frank O. Gehry
Paolo Baratta elnökletével a 11. Velencei Építészeti Biennálé nemzetközi tagokból álló alapítványi zsűrije az idei Arany Oroszlán díjat Frank Gehry építésznek szavazta meg, a nemzetközi építész életművének elismeréseként.

Aaron Betsky méltatásában elmondta, hogy a díjjal hangsúlyozni szeretnék Gehry évtizedek óta kiemelkedő teljesítményt nyújtó eredményeit, s munkájában a szunnyadhatatlan kísérletező szellemet. “Frank Gehry átalakította a modern építészetet. A hagyományos építészet zárt doboz-világából tört ki művészi indíttatású kísérleteivel, mellyel a kortárs építőművészetben modellértékű nézőpontot alkotott”.

A bizottság felhívta egyúttal a figyelmet az idei Biennálén szereplő Gehry-műre is, mely "Venice Gateway" néven egy vízikaput jelenít meg, mely összeköti Velence városát a repülőtérrel.

A Biennálé bizottsága egy speciális Arany Oroszlán díjat is átad idén, Andrea Palladio születésének 500. évfordulója alkalmából. A díjazott az amerikai James S. Ackermann lesz, aki a reneszánsz építészettörténet doyenje, és egyike a modern építészettörténet legfontosabb kutatóinak, egyúttal írója a két legfontosabb építészeti monográfiának Michelangelóról és Andrea Palladióról.

A nemzetközi zsűri tagjai:

Aaron Betsky, az idei Biennálé igazgatója
Paola Antonelli (Olaszország), (MoMA)
Max Hollein (Ausztria), (Städelsches Kunstinstitut és Schirn Kunsthalle)
Jeffrey Kipnis (USA), (az Ohio Egyetem építészetkritikusa, előadója)
Farshid Moussavi (Irán), (a Harvard Egyetem tanára)
Luigi Prestinenza Puglisi (Olaszország), kritikus, történész, várostervező, oktató a Római La Sapienza Egyetemen)

forrás: labiennale.org

vélemény írásához jelentkezzen be »