építészet : környezet : innováció

Hamarabb elkészülhetnek a ferihegyi fejlesztésekkel

A tervezettnél két hónappal korábban, augusztus 1-jén átadhatja a budapesti repülőtér 2B terminálján épülő új utasmólót a kivitelező KÉSZ Építő Zrt., mely így 5-6 millió fővel növelheti a repülőtér éves utasforgalmi kapacitását. 

Stephan Schattney, a Budapest Airport műszaki központjának igazgatója elmondta, az új létesítmény építését a kedvező téli időjárás gyorsította fel. Az építményt már a nyári szezon utolsó időszakában átadják az forgalomnak a budapesti új hosszú távú járatok miatt.


fotó: Kovács Tamás / MTI

 

2017 márciusában kezdték meg az új utasmóló, a Pier B építését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, melyet a forgalom elmúlt években tapasztalható dinamikus fejlődése tett szükségessé. A Budapest Airport teljes mértékben saját finanszírozású beruházása több mint tízezer négyzetméterrel növeli meg a nem-Schengeni 2B Terminál utasforgalmát. A Tima Zoltán által tervezett, háromszintes móló a légi utasok várakozását, beszállítását, kiszállítását és útlevél-ellenőrzését teszi lehetővé. A 220 méter hosszú területen tíz új utashíd és 27 új beszállókapu jön létre, a móló kiszolgálja a légitársaságok különféle beszállítási igényeit is (közvetlen, buszos, gyalogos). A repülőtér kapacitásának további emelése érdekében az üzemeltető azt tervezi, hogy az A és B terminálon is újabb utasbiztonsági ellenőrző kapukat nyit.

 


fotó: kesz.hu

 

A 2B terminálhoz kapcsolódó utasmóló megépítése az egyik legfontosabb része a Budapest Airport 50 milliárd forintos BUD 2020 elnevezésű, 2020 végéig megvalósuló repülőtér-fejlesztési tervének. Az utasmóló mintegy 8 milliárd forintos fejlesztése a móló épületén kívül az egyik, repülőgépek által használt gurulóút meghosszabbítását is magában foglalja. Ezzel párhuzamosan zajlik az 1-es futópálya felújítása is. Az igazgató szerint ott 15 nappal a tervezett befejezési határidő előtt járnak, a pályát június végén adhatják vissza a repülőgép-forgalomnak.

Forrás: kesz.hu, MTI

 

 

fotó: Kovács Tamás / MTI

 

vélemény írásához jelentkezzen be »