Programok

Iskola mozgásban – Oktatási terek építészek, hallgatók, pedagógusok és pszichológusok tükrében

1/5

Iskola Mozgásban - konferencia plakátja

A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne

A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne

Workshop a Budapesti Piarista Gimnáziumban

A Budapesti Piarista Gimnázium udvara

?>
Iskola Mozgásban - konferencia plakátja
?>
A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne
?>
A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne
?>
Workshop a Budapesti Piarista Gimnáziumban
?>
A Budapesti Piarista Gimnázium udvara
1/5

Iskola Mozgásban - konferencia plakátja

A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne

A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne

Workshop a Budapesti Piarista Gimnáziumban

A Budapesti Piarista Gimnázium udvara

Iskola mozgásban – Oktatási terek építészek, hallgatók, pedagógusok és pszichológusok tükrében
Programok

Iskola mozgásban – Oktatási terek építészek, hallgatók, pedagógusok és pszichológusok tükrében

2020.01.20. 07:20

Eseményinfó

Szerzők:
Somogyi Krisztina

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
BME Építőművészeti Doktori Iskola

Esemény kezdete:
2020.01.22. 09:00
Esemény vége:
2020.01.22. 15:00

Címkék:
épített környezeti nevelés, oktatás

A BME Építőművészeti Doktori Iskola keretein belül folytatódik a gondolkodás az iskolai terekről és térhasználatokról. A zuglói Heltai Gáspár Általános Iskola és a Budapesti Piarista Gimnázium végzett kutatások és TDK munkák összegzésére, továbbá elméleti előadásokra január 22-én kerül sor.

Az iskoláról való kortárs gondolkodás aktualitását adja, hogy az elmúlt évtizedben jelentős változás érzékelhető a fiatal generáció viselkedésmódjában és a tudásmegszerzéssel kapcsolatos stratégiájában. Ezzel összefüggésben a világon számos helyen újraindult a gondolkodás azokról a pedagógiai módszerekről, amelyek hatékonyan és érzékenyen reagálnak a megváltozott helyzetre.

Workshop a Budapesti Piarista Gimnáziumban
4/5
Workshop a Budapesti Piarista Gimnáziumban

Az építészek számára is fontos a tudásátadás folyamatainak és az iskolai környezetben való viselkedésmódoknak az újragondolása: az új építésű iskolák tervezésében a szakirodalom számos nemzetközi térkísérletet és pár magyar példát tud felmutatni. Összességében elmondható, hogy a lehetőségekhez mérten az építészek érzékenyen reagálnak a kortárs iskolaépítészeti felvetésekre, az új térszervezési modellekre. Komoly kihívás azonban a meglévő iskolaépületekkel való foglalkozás: a hagyományos folyosós-cellás rendszerű iskolák nagy kötöttséget jelentenek, ugyanakkor számos értékkel és téri tartalékkal rendelkezhetnek. Az épületek újragondolása a kialakult használati rend és pedagógiai elvek átalakításával párhuzamosan, de akár azt megelőzve készül el.

A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne
2/5
A Heltai Gáspár Általános Iskola egyik vizsgálati helyszíne

Az építészet és oktatás témához kötődő konferencia ezt a kölcsönhatást vizsgálja és a szakmák közötti párbeszéd fontosságát hangsúlyozza. A konferencia kutatási hátterét a BME Építőművészeti Doktori Iskola kutatócsoportja és Középülettervezési Tanszék által két helyszínen a Budapesti Piarista Gimnáziumban  és a Heltai Gáspár Általános Iskolában végzett terepmunka adja. A megindult párbeszédnek az összegzése a január 22-re szervezett konferencia, amely tulajdonképpen a műhelymunkát folytatja. Az esemény nyilvános.

A Budapesti Piarista Gimnázium udvara
5/5
A Budapesti Piarista Gimnázium udvara

Előadók:

Balázs Mihály, Bedecs-Varga Éva, Golda János, Karácsony Tamás, Kőhalmi Nóra Ritter Dániel építészek

Horváth Bálint a Piarista Gimnázium igazgatója

Csatai Anita és Tolvaj Andrea a Heltai Általános Iskola pedagógusai

Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektan szakpszichológus

Somogyi Krisztina építészetikritikus, vizuáliskörnyezet-kutató

és a Tudományos Diákkör résztvevői: Angelidisz Aphrodite, Bíró Laura, Chen Ming Rong, Herbert Nóra, Hernádi Zsombor, Horváth Árnika, Jován Endre, Kiss Márton, Kovács Aliz, Nagy Eszter, Soós Barbara, Soós Zsófia, Suri Sára, Surján Botond, Szepesi Zsófia, Szolga Kata Szvath Réka, Tóth Bence, Tóth Soma Péter,

Az előadók a témát tágan értelmezik, az Iskola mozgásban cím vonatkozhat konkrét mozgásra, az átalakulás, változás folyamatára, a mozgással kapcsolatos külső és belső terekre, átmeneti terekre, de lehet egészen elméleti irányú, vagy értelmezheti az iskolában elindult közös munka tapasztalatát is.

A műhelybeszélgetés helyszíne: BME K épület K210 terem 

Időpont: 2020.01.22 9:00 - 15:00

 

Iskola Mozgásban - konferencia plakátja
1/5
Iskola Mozgásban - konferencia plakátja

Támogatók: Lechner Tudásközpont, Hazai Korszerű Építészmérnök Képzésért Alapítvány, BME Építészmérnöki Kar

 

Somogyi Krisztina

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.