Helyek/Infrastruktúra

Madrid, Barajas Repülőtér

1/15

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: juanele, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: juanele, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: juanele, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: juanele, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
?>
Fotó: biomaxi, flickr.com
1/15

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: juanele, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: juanele, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Fotó: biomaxi, flickr.com

Madrid, Barajas Repülőtér
Helyek/Infrastruktúra

Madrid, Barajas Repülőtér

2006.03.06. 16:48

Projektinfó

Földrajzi hely:
Madrid, Spanyolország

Építészek, alkotók:
Rogers, Richard, Estudio Lamela

Építészet: Richard Rogers Partnership + Estudio Lamela

A madridi Barajas repülőtér 1933-ban épült, azóta sokszor bővítették. Amikor a kilencvenes évek elején kicsinek bizonyult, nemzetközi tervpályázatot írtak ki egy új terminál tervezésére, amit a Richard Rogers Partnership a spanyol Estudio Lamelával közösen nyert meg.



Az új terminált 2006. február elején nyitották meg, és az Európa és Dél-Amerika közötti légiközlekedés legfontosabb pontjának jósolják, ahol évente 65-70 millió utas fordul majd meg. Az 1.200.000 nm-es új terminál építészeti alapgondolata az volt, hogy egy repülőtér nemcsak jelentős légiforgalmat bonyolíthat, hanem mindeközben a város fejlődésének szerves részét is képezheti. A repülőtereket általában másodlagos elemek veszik körül, itt ezeket az épületbe integrálták. A „kanyonok" – hatalmas, természetes fénnyel megvilágított udvarok – a belső térbe engedik a tájat. A tervezési folyamat célja az utasélmény javítása, a vonzó, békés hangulat teremtése volt. Ezért a tervezők az egyszerűséget hangsúlyozó anyag- és elemkészletet használtak. Az épületben, mérete ellenére, könnyű tájékozódni; az érkező és induló utasok által használt terek ésszerű sorozatban követik egymást. Összesen hat szint (három föld alatti és három föld feletti) szolgálja ki a szükséges funkciókat.


 


Építészet: Richard Rogers Partnership + Estudio Lamela

Munkatársak: INITEC + TPS, AENA, Anthony Hunt, OTEP Internacional, HCA, ARUP Façades, Warrington Fire Research, Hanscomb y Gabinete de Ingeniería, Sandy Brown, Jonathan Speirs, OVE ARUP, Biosca & Botey, dosAdos, 3DD, J. Queipo

 
Forrás:
Richard Rogers Partnership

www.flickr.com 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.