Közélet, hírek

MAPEI részvétel a világ jelenlegi legnagyobb építkezési projektjén, a Panama Csatorna kibővítésén

1/7

MAPEI a Panama Csatorna építésén

?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
MAPEI a Panama Csatorna építésén
?>
1/7

MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI részvétel a világ jelenlegi legnagyobb építkezési projektjén, a Panama Csatorna kibővítésén
Közélet, hírek

MAPEI részvétel a világ jelenlegi legnagyobb építkezési projektjén, a Panama Csatorna kibővítésén

2012.09.27. 09:05

A MAPEI ott van a világ legnagyobb építkezésein, a Panama Csatorna megduplázásán is közreműködik, és óriási mennyiségű betonadalékszert szállít  a több, mint 5.500.000 m3 betonhoz, erre a grandiózus projektre. A 80 km hosszú Panama Csatorna kivitelezésének első üteme 1904-1914 között történt, és óriási szenzációnak számított már akkoriban is. Megépítésének köszönhetően jelentősen lerövidültek a hajózási távolságok.

A MAPEI ott van a világ legnagyobb építkezésein, a Panama Csatorna megduplázásán is közreműködik, és óriási mennyiségű betonadalékszert szállít  a több, mint 5.500.000 m3 betonhoz, erre a grandiózus projektre. A 80 km hosszú Panama Csatorna kivitelezésének első üteme 1904-1914 között történt, és óriási szenzációnak számított már akkoriban is. Megépítésének köszönhetően jelentősen lerövidültek a hajózási távolságok.

 

MAPEI a Panama Csatorna építésén
1/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
2/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
3/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

 

 

A jelenlegi bővítési fázis is hasonlóan mega projekt, 2010-ben kezdődött és előreláthatólag 2014-ben kerül átadásra. A zsiliprendszerhez a legkorszerűbb Mapei adalékszerek kerülnek felhasználásra, amelyek már számos világszintű projekten bizonyították megbízhatóságukat és tartósságukat. A MAPEI éppen ezért Panamában is létesített leányvállalatot 2011-ben, Mapei Constructions Chemicals Panama S.A. néven, valamint saját gyártókapacitással is rendelkezik az országban, ahol betonadalékszerek gyártása folyik.

 

MAPEI a Panama Csatorna építésén
4/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
5/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

MAPEI a Panama Csatorna építésén
6/7
MAPEI a Panama Csatorna építésén

 

 

Néhány érdekes adat az építkezésről:

Első átadás időpontja: 1914
Építkezésen résztvevők száma 1904-1913 között: 56.307 fő
Panama Csatorna hossza: 80 km
Az új kibővített, megduplázott szakasz átadásának időpontja: 2014
2010 szeptemberéig az építkezésen dolgozók száma: 9759 fő
A projekt összköltsége: 5,25 milliárd USD
Hajók száma, amelyek áthajóztak a csatornán 1914-2010 között. 1.004.037
Átlagos idő, amely alatt jelenleg egy átlagos hajó áthajózza a csatornát: 8-10 óra
Felhasznált Mapei betonadalékszerek:

PLANITOP 15,
MAPECURE SRA,
DYNAMON XP2,
DYNAMON XP2 Evolution

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk