/ 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1.
Közélet, hírek

Megkezdődött a főépület bontása a Hungaroringen

1/3

Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

?>
Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook
?>
A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook
?>
A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook
1/3

Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

Megkezdődött a főépület bontása a Hungaroringen
Közélet, hírek

Megkezdődött a főépület bontása a Hungaroringen

2024.08.02. 16:49

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Mogyoród

Építészek, alkotók:
DVM group, Berecz Dániel, Ferenczi Huba, Molnár Zoé

Cég, szervezet:
Hungaroring

Nem sokkal azután, hogy lezajlott az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj futama, a Super Gold lelátó és az 1986-ból származó főépület bontásával folytatódott a Hungaroring fejlesztésének második üteme. Az összesen 105 milliárd forintból megvalósuló beruházás keretében megújul a tízezer férőhelyes főtribün, a főépület és a paddock és gyalogos alagút is épül a DVM group tervei alapján.

A Hungaroring 1986 óta megszakítás nélkül biztosít helyszínt a Forma-1-es Magyar Nagydíj számára. A pályának jelenleg 2027-ig van szerződése a Formula-1 jogtulajdonosával, a 2032-ig történő hosszabbítás feltétele a felújítása volt, írta a Hungaroring egy 2023. áprilisában megjelent közleményben, amelyben bejelentették a versenypálya megújítását. A közműhálózat és az infrastruktúra már nem felelt meg a Formula-1 követelményeinek: a garázsok méretétől kezdve a paddock szélességén át a főépületig minden megérett az újításra – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. A beruházás részeként felépül a műveleti operatív központ, valamint egy új főbejárat, amelyben közösségi tér és kávézó is helyet kap. Felújítják a paddockot és a tízezer férőhelyes fedett lelátót, és két alagutat fúrnak a lelátó mögötti terület és a paddock között. 

Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook
1/3
Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook

A terveket készítő DVM group utoljára a július 21-i Magyar Nagydíj előtt pár nappal adott hírt a fejlesztés állásáról. Facebook-posztjuk szerint a versenyre elkészült a depó, azaz a főépület mögötti vadonatúj parkoló és raktár, valamint a versenypálya alatti alagutak is, melyek a lelátót és a paddockot kötik össze, biztosítván, hogy ne legyen dugó. Addigra az új főbejárati irodaépület homlokzata is készen állt; A DVM group koncepciójához a SAMO készítette a kiviteli terveket. Ahogy írták, az autópályáról látható a Hungaroring szobor is, amiben szintén részt vettek a DVM group tervezői még 2019-ben. Májusban már az új, kiszélesített, immár 8000 négyzetméteres paddock is megépült.

A tervező csapat a július 18-i poszt szerint akkor a paddock két ütemes módosított kiviteli tervén dolgozott. Ahogy írták, az új tervekben számos részletet átterveztek, a tartószerkezettől az épületgépészetig és épületvillamosságig, valamint feladataik kiegészültek a sprinkler rendszer integrálásával. Mindeközben a kivitelezői konzorcium a DVM group eredeti és módosított terveinek alapján készítette elő a terepet az új főépület számára, és rendelte az anyagokat, hogy az 1986-os régi épület bontása a futam után azonnal megkezdődhessen.

A Hungaroring a napokban egy videóban örökítette meg a fejlesztés következő állomását, az 1986-ban épült főépület bontását. “Hungaroring a fejlődés útján. Minden újítás kezdeti rombolással - esetünkben bontással - indul. Jelenleg a bontás a Super Gold lelátót és az ikonikus főépületet érinti, extrém gyorsasággal dolgoznak a szakemberek. Közös célunk, hogy egy korszerű, innovatív központot hozzunk létre mindenki számára." – írják a tegnap közzétett bejegyzésben.

A több lépcsős fejlesztés-sorozat a tervek szerint 2026-ban fejeződik be. A fejlesztés terveit Berecz Dániel vezető tervező építész és Ferenczi Huba projektvezető építész készítette, a belsőépítészeti tervekért Molnár Zoé felelt.

Forrás: Hungaroring 1, 2

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.