| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Design/Formatervezés

Organikus irodadesign és fejlett munkakultúra

1/7

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

?>
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
?>
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
?>
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
?>
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
?>
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
?>
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
?>
1/7

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Organikus irodadesign és fejlett munkakultúra
Design/Formatervezés

Organikus irodadesign és fejlett munkakultúra

2010.06.28. 11:28

Cikkinfó

A Design rovatot támogatja a 

Szerzők:
Gáti Anna
Gyarmati Ágoston
Szegő Gábor

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Szerencsés és ösztönző helyzet, mikor a tervezők szívesen azonosulnak a megbízói elvárásokkal, ráadásul még szinte teljesen szabad kezet is kapnak. A willbedesign fiatal csapata könnyen kiélhette kreativitását az Albemarle budapesti irodájának tervezésekor.

Az Albemarle projekttel könnyű volt azonosulni; fenntarthatóság, természetközeliség, ergonómia, csapatmunka, transzparencia, a leendő dolgozók jó közérzete – ezek mind megrendelői szempontok voltak. Fontos, hogy a megrendelő cég filozófiája és fő gondolatisága tükröződjön a belső térben. A tervezés első néhány hete erről szól: egy hullámhosszra hangolódni.

 

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
1/7
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
2/7
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
3/7
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
4/7
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

 

 

A központi motívum egy organikus falplasztika, amely a recepció hátfalán jelenik meg. Ez a formai elem lett a designkoncepció alapja. A belsőépítészeti koncepció magja – az alaprajzi elrendezés szerint is – az iroda nappalija, a „gamezone". A letisztult, organikus, minimalista és transzparens design a természetből veszi az inspirációt – az erdő, a levél, az alga absztrakt mintázatban jelennek meg hangulati elemként. A felhasznált anyagok között találunk természetes növényi rostú tapétát és vízbázisú struktúrfestéket. A meghatározó színek az irodahelyiségekben meleg barna tónusok a falakon és avokádózöldek a székeken, fehér bútorokkal kiegészítve. A padlószőnyeg avarhatású.

Az iroda tervezésénél közös tervezői-megrendelői prioritást élvezett a központi pihenőzóna és nyitott konyha kialakítása. Ez a tér tulajdonképpen, mint egy nagy „játszószoba" funkcionál. Különleges belsőépítészeti feladat közösségi teret, mint lakást tervezni: a munkahely - mivel az emberek többsége ott tölti el napjának legnagyobb részét - a második otthon szerepét tölti be. A környezetnek egyszerre kell segíteni a koncentrált munkát, pihenőidőben a teljes kikapcsolódást és a feltöltődést.  Az irodai székek kiválasztásánál az esztétikai szempontokon túl a kényelem a legfőbb szempont. A háttámlák optimális rugalmassága és az ülésmélység személyre szabottan állítható.

 

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
5/7
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor
6/7
Albemarle iroda, tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

 

 

Ismert volt az alkalmazottak száma és a kialakítandó funkciók (konferencia, tárgyaló, tréningszoba, recepció, vezetői irodák). Akadtak négyzetméterből fakadó adottságok, amelyekkel együtt kellett élni; néhány felülethez az irodaház egységes belsőépítészeti arculata végett nem nyúlhattunk. Összességében azonban nagy tervezői szabadságot kaptunk.

Fontosnak tartjuk a kortárs magyar művészet belső tereinkben való megjelenítését. A művészekkel együtt gondolkodtunk, ők pedig alkotói szabadságukkal élve, a természetből ihletet merítve készítették el a műveiket az irodába. Horváth Dániel festménye a vezetői szobába, Rigler András szobra a recepciós pultra készült.  Szeretjük, ha tereinkben a képzőművészet és a design összeolvad – így a műalkotások mellett olyan ikonikus bútorok is a tér részévé váltak, amelyek maguk is műtárgyak, és nagy múltra tekintenek vissza (Charles Eames mesterművei, a Sarinen és Eames tervezte Organic Chair, George Nelson 50-es években tervezett faliórái). Így ötvöződött a mai formatervezés az 50-es évek bútoraival, a tradíció a kortárs designnal és képzőművészettel.

Gáti Anna


projekt neve: Albemarle Iroda

vezető tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

építész munkatársak: Dudás István, Finta és Társai Építész Studio

építészet: Finta és Társai Építész Studio

belsőépítészet: willbedesign

tervezés éve: 2009

kivitelezés éve: 2010

megbízó: Albemarle Magyarország Kft.

generálkivitelező: HOCHTIEF Development Hungary Kft.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.