| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épületek/Középület

Pavilon az udvarban

1/20

fotó: Szemerey Bence

fotó: Szemerey Bence

fotó: Szemerey Bence

fotó: Szemerey Bence

fotó: Molnár László

fotó: Molnár László

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

Rajz

Modelfotó

Modelfotó

Modelfotó

?>
fotó: Szemerey Bence
?>
fotó: Szemerey Bence
?>
fotó: Szemerey Bence
?>
fotó: Szemerey Bence
?>
fotó: Molnár László
?>
fotó: Molnár László
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
Rajz
?>
Modelfotó
?>
Modelfotó
?>
Modelfotó
1/20

fotó: Szemerey Bence

fotó: Szemerey Bence

fotó: Szemerey Bence

fotó: Szemerey Bence

fotó: Molnár László

fotó: Molnár László

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

Rajz

Modelfotó

Modelfotó

Modelfotó

Pavilon az udvarban
Épületek/Középület

Pavilon az udvarban

2018.10.02. 11:24

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
MOME studioB

Cég, szervezet:
MOME Építészeti Intézet

Pavilon

Tervezés éve:
2017

Építés éve:
2017

Stáblista

MOME résztvevő oktatói:
Baló Dániel László, Bene Tamás - MOME Studio B

MOME résztvevő hallgatói:
Alves Ana, Ashhab Areej, Budai Csaba, Bús Bianka, Domokos Kázmér, Farkas Sára, Kaderják Eszter, Kéry Dorottya Kinga, Király Csenge Jolán, Kubinyi Hanna, Laki Ábel, Pintér Sára Lilla, Ribeiro Brás Joäo Pedro, Sebestyén Noémi Éva, Vasadi Viktória

Tavaly az Építészet hónapja alkalmából a MOME Építészeti Intézete a MÉSZ székház udvarába tervezett egy ideiglenest pavilont, mely aztán egy közösségi építés keretein belül épült fel.

pavilon (fn)

etimológia: "nagy, tekintélyes sátor", a francia paveillon nyomán "nagy sátor, pillangó" (12.sz), a latin papilionem-ból (alanyeset: papilio) "pillangó, molylepke", középkori latinban "sátor" (lsd. papillon); szárnyhoz hasonlítható sátor típus. A "kerti nyitott épület (stb...) szórakoztatás vagy menedék céljára" jelentés a 1680-as évektol lelhető fel.

A MOME Építészeti Intézete által meghirdetett kurzus célja egy ideiglenes pavilon tervezése és megépítése volt az Ötpacsirta utca és a Múzeum utca sarkán álló Almássy palota – MÉSZ székház – udvarába. A pavilonra négy hallgatói csapat készített vázlatterveket, ezekbol egy irányt kiválasztva együttes erővel kidolgozásra került a végleges installáció terve, mely aztán egy közösségi építés keretein belül épült fel a MÉSZ támogatásában az Építészet hónapja alkalmából 2017. októberben.

A Pavilon által teljesen lefedett tér alakult ki az udvarban, amely „belakható" asztalokkal és székekkel, véd az eső és a túlzott napsütés ellen, illetve teret ad kültéri kiállítások létrehozására is.


fotó: Szemerey Bence
1/20
fotó: Szemerey Bence

fotó: Szemerey Bence
4/20
fotó: Szemerey Bence

 

Studio B

A MOME Éptészeti Intézetének Baló Dániel és Bene Tamás által vezetett szatelit stúdiója. A stúdió hosszú és rövidtávú kurzusokat, előadásokat és szemináriumokat foglal magába, melyek a manapság divatos “tértervezés" terminus körül forognak legfőképpen az ember és természet viszonyára koncentrálva. A kurzus célja, hogy a tanulókat kissé eltávolítva a nagybetűs építészeti léptéktől és funkcionalitástól, de továbbra is az eddig megszerzett építészeti eszközöket és nyelvezetet használva felbátorítsa őket absztrakt ötletek és gondolatok – és legfőképpen állítások – megfogalmazására, kifejezésére.


fotó: Bujnovszky Tamás
11/20
fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás
8/20
fotó: Bujnovszky Tamás

 

Támogatók

  • nka
  • Erdért Zrt.
  • Visimpex- Hungary kft.
  • BeLight!
  • Milesi - M.L.S. Magyarország Kft.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.