| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Közélet, hírek

Reprezentatív kutatás készült Budapest fejlesztéseiről

1/1

Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön - forrás: BKK

Hirdetés
?>
Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön - forrás: BKK
1/1

Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön - forrás: BKK

Reprezentatív kutatás készült Budapest fejlesztéseiről
Közélet, hírek

Reprezentatív kutatás készült Budapest fejlesztéseiről

2020.11.18. 13:42

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Az elmúlt 10 év budapesti beruházásait, a közeljövő terveit, valamint a fővárosiak életét leginkább meghatározó kérdéseket érintő közvélemény-kutatást készített a Portfolio. Az eredményekből kiderül, hogy a kórház-, a lakás- és az infrastruktúrafejlesztések élvezik a legnagyobb támogatottságot a lakosság körében.

A legfőbb fejlesztési területnek az elkövetkezendő időszakban a kórházépítést és -felújítást tartják a válaszadók, melyben valószínűleg közrejátszik az aktuális járványügyi helyzet is. Ezt követik a tömegközlekedés, majd a lakhatás témaköre (rozsdaövezetbe tervezett új lakóingatlanok, zöld lakóparkok építése). A negyedik és ötödik helyen a zöldfelületek és közparkok létesítését, illetve az út- és hídépítést jelölték meg a fővárosiak. Közepes a támogatottsága a belváros felújításának, a dunai rakpartok átalakításának, valamint a kerékpárutak fejlesztésének. Legkevésbé a kulturális intézmények, illetve sport és szabadidős létesítmények építését tartják fontosnak a kutatásban résztvevők. 

Ennek megfelelően az elmúlt években megvalósult fejlesztések közül a tömegközlekedést érintőekről vélekednek a legpozitívabban a megkérdezettek. Több mint 80%-os támogatottságot élvez az 1-es villamos felújítása és meghosszabbítása; az új buszok, metrókocsik, villamosok forgalomba állítása; a 4-es metró megépítése; valamint a fonodó villamoshálozat kialakítása is. Ezt követik a rekrációs beruházások eredményei (Városligeti Nagyjátszótér, Millenáris Széllkapu Park, Várkert Bazár), illetve a campus fejlesztések (MOME, NKE). A nagykörúti kerékpársávok mellett a sportkomplexumokat tartották legkevésbé fontosnak a kutatásban résztvevők, így a Duna Aréna és a Puskás Aréna beruházását. 

A fővárosiak a forgalomcsillapítás érdekében a tömegközlekedés fejlesztését, elővárosi vasútvonalak kialakítását, P+R parkolók létesítését, a meglévő HÉV-vonalak teljes felújítását és a a 44 éves átlagéletkorú járműpark lecserelését, továbbá olyan alternatív megoldásokat pártolnak, amelyek nem járnak tiltó és kényszerítő rendelkezések meghozásával (dugódíj bevezetése, belvárosi utcák elérhetőségének korlátozása, parkolási díj emelése). A válaszadók háromnegyede a nagykörúti kerékpársávokkal kapcsolatban hasonlóan vélekedik: annak megvalósulását csak akkor támogatja, ha az nem jár az autós forgalom jelentős korlátozásával, illetve a dugók növekedésével. 

A megkérdezettek közel 100 százaléka a budapesti fejlesztések megvalósulását a kormány és a fővárosi önkormányzat összefogásával, párbeszédek kezdeményezésével, megoldások keresésével tartja kivitelezhetőnek, azonban lehetőleg úgy, hogy az ne járjon adóemeléssel vagy eladósodás kockázatával járó nagy összegű hitelek igénybevételével. A budapestiek több mint 80 százaléka egyetértett azzal, hogy a kormány a költségvetés tehermentesítése érdekében vállaljon át beruházásokat a Fővárosi Önkormányzattól. 

A kutatást az NRC készítette 1000, 18 és 65 év közötti fővárosi lakos online formában történő megkérdezésével. Az adatfelvétel 2020 novemberében zajlott a Portfolio megrendelésére.

Portfolio

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.