Emberek/Praxis

Hídtól a kerámiáig: Santiago Calatrava munkái Nápolyból

1/17

Stadelhofen állomás, Zürich, Svájc, 1983-1990. Tollrajz. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából (a „Nella luce di Napoli” című, Calatrava munkásságát bemutató kiállítása kapcsán).

?>
Stadelhofen állomás, Zürich, Svájc, 1983-1990. Tollrajz. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából (a „Nella luce di Napoli” című, Calatrava munkásságát bemutató kiállítása kapcsán).
?>
Szent János katedrális, modell, 1991. Fotó © Heinrich Helfenstein; gta archive / ETH Zürich, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Milwaukee Art Museum, Milwaukee, USA, 1994-2001. Fotó © Alan Karchmer, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
A Canal Grande negyedik hídja, Velence, 1996-2008. Fotó © Burg / Schuh, Palladium Photodesign, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
World Trade Center Közlekedési Csomópont, New York, USA, 2003-2016. Makett. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Mediopadana állomás, Reggio Emilia, Olaszország, 2002-2014. Fotó © Burg / Schuh, Palladium Photodesign, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
A Tor Vergata Egyetem épülete, Róma. Modell, 2005. Fotó © Heinrich Helfenstein; gta archive / ETH Zürich, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Az Egyesült Arab Emírségek pavilonja az EXPO Dubai 2020 területén. 2015, vízfestmény. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Az Egyesült Arab Emírségek pavilonja az EXPO Dubai 2020 területén. 2015, makett. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Climbing Torso. 1990. Carrarai márvány, krómozott acél. Fotó © Heinrich Helfenstein; gta archive / ETH Zürich, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Cím nélkül. 2015, fa. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Cím nélkül. 2011, alumínium. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Cím nélkül. 2005. Carrarai márvány, fa. Fotó © Giorgio Von Arb, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Cím nélkül, 2014. Vízfestmény merített papíron. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Cím nélkül, 2007, kerámia. Fotó © Juan García Rosell, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Cím nélkül, 2006, kerámia. Fotó © Juan García Rosell, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
?>
Almost Spring (Csaknem tavasz), 2008, kerámia. Fotó © Juan García Rosell, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából
1/17

Stadelhofen állomás, Zürich, Svájc, 1983-1990. Tollrajz. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából (a „Nella luce di Napoli” című, Calatrava munkásságát bemutató kiállítása kapcsán).

Emberek/Praxis

Hídtól a kerámiáig: Santiago Calatrava munkái Nápolyból

2020.05.05. 13:12
1/17

Stadelhofen állomás, Zürich, Svájc, 1983-1990. Tollrajz. Fotó © Santiago Calatrava archívuma, a Museo e Real Bosco di Capodimonte jóvoltából (a „Nella luce di Napoli” című, Calatrava munkásságát bemutató kiállítása kapcsán).

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Projektinfó

Földrajzi hely:
Nápoly, Olaszország

Építészek, alkotók:
Santiago Calatrava

Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk