| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Hallgatói terv

Sprok Attila: Pécs belváros tömbfeltárás

1/2

Hirdetés
?>
?>
1/2

Sprok Attila: Pécs belváros tömbfeltárás
Épülettervek/Hallgatói terv

Sprok Attila: Pécs belváros tömbfeltárás

2005.10.25. 22:00

Projektinfó

Földrajzi hely:
Pécs, Magyarország

Építészek, alkotók:
Sprok Attila

A Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara építész és településmérnök hallgatóinak munkái

Műszaki leírás részlet

A beépítési javaslatban a volt laktanya területének és a mellette elhelyezkedő parkoló és annak környezetének rendezése volt a legfontosabb feladat. A tervezés során egyik fontos szempont a rendezési tervben jelölt mélygarázs létrehozása (G300) a most is működő parkoló helyén. Szerencsésnek mondható az a helyzet, hogy a telek északi és déli oldala között közel 2,5m méter szintkülönbség van. A telket az északi területek szintjéhez kapcsolódóan lefedtem, így biztosítva a mélygarázs födémét. A tervezett 300 gépjármű elhelyezésére alkalmas garázsnak számításaim alapján 3- 4 szintesnek kell lennie. A garázs megközelítése délről lehetséges ahol a szintkülönbség miatt egyből a felső szintre jutunk be. Az út ahonnan a bejárat nyílik újonnan épül, a Dr. Várady Antal utcát a Rákóczi Ferenc utcával köti össze. Az út nagyrészt csak a parkoló autók forgalmát bonyolítaná le. Az út megnyitásához, szükség volt a Rákóczi Ferenc utca 9/1, és 9/2 számú ház, a Dr. Várady Antal utca 18-as számú ház melléképületeinek, valamint a tömbbelsőkben található melléképületek bontására. A Múzeum épületét új szárnyakkal bővítettem az új út mentén és a Rákóczi úton. A Rákóczi út mentén csak emeleti szárny készült, így alatta lehetséges a gépjárműforgalom. A volt tűzoltólaktanya védelemre nem tervezett épületszárnyai, melléképületei bontásra kerültek, és a városfal mentén a mélygarázs felett kialakult térrel összenyitottam. Az új tér keleti oldalára két szintes épületet terveztem. Amely szolgáltató funkciót tölt be, üzletek, irodák, éttermek. Az új épület kelet-nyugati irányú emeleti épületszárnya keretezi észak felől a teret. A volt tűzoltólaktanya központi épületéből alakítják ki a Világörökségi fogadóépületet. A másik megmaradó épületben vendéglő kap helyet.

 

2/2

 

A tér megközelítése délről, és nyugatról a Rákóczi Ferenc utcáról a Világörökségi fogadóépületen keresztül, a 18676/2 hrsz. számú telken létesített lépcső és rámpasoron keresztül történik. Északról a Pátria szálloda térségéből érhetjük el. A tér két részére anyagában egységes díszburkolat kerül. A térrészeket egymástól a városfal választja el, ami hol falként jelenik meg, hol pedig csak a burkolatban kerül jelzésre. Középpontjában vízmedence létesül. A burkolathoz hasonlóan egységes kialakítású utcabútorok kerülnek elhelyezésre.

 

1/2

 

Új fákat, fasorokat csak a Világörökségi fogadóépület északi oldalán, a múzeum kertjében, valamint az újonnan nyitott út mentén telepítek. A mélygarázs feletti területen nagyobb léptékű fásításra nincs lehetőség, így itt ládákban kerülnek elhelyezésre kisebb díszfák. A Pátria szálloda, és a Ferencesek templomának térségében nagyobb változtatásokra nem volt szükség. A változások főleg a közlekedési kapcsolatokat érintik. A Dr. Várady Antal utca felőli forgalomkorlátozást vezettem be, ezen az útszakaszon is főleg a gyalogosközlekedés a mérvadó. Erről a térről a könyvtár kertjének megnyitásával a fürdőromokat érhetjük el. A buszok parkolására továbbiakban a Világörökségi fogadóépület előtt kialakított parkolósávban van lehetőség. A szálloda és az irodaház kiszolgálásához megtartottam a Kórház tér felöli lehetőséget, forgalomcsillapítással a gyalogos közlekedés érdekében. A Ferencesek utca sétálóutcás részét meghosszabbítottam a Ferencesek templomáig, így biztosítva a városközpont felé a jobb gyalogos közlekedést. A szebb környezet érdekében szükséges a régi megmaradó épületek felújítására karbantartására.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.