Az angyalföldi Duna-part az Óbudai-szigetről. Bő harminc éve itt még olyan üzemek sziluettje uralta a látványt, mint a Magyar Hajó- és Darugyár, az Akkumulátor- és Szárazelemgyár, vagy a Folyamszabályozó és Kavicskotró Vállalat.
A gyárakhoz kapcsolódó kevés emlék egyike az egykori Vizafogó rendezőpályaudvar szabványos I. osztályú MÁV állomásépülete, az Árpád híd pesti hídfőjénél. Az utolsó vonatok az 1980-as években indultak innen, az épület ma irodaház.
A környék legismertebb része minden bizonnyal a Váci út középső, irodafolyosónak is nevezett szakasza. Az öt kilométer hosszú út közel száz irodaházában több, mint 45 ezer ember dolgozik.
A Fekete Antal tervei alapján, 2018-ra megépült Promenade Gardens irodaház homlokzata a Révész utcából.
A Váci út páratlan oldala a Dózsa György út és a Róbert Károly körút között.
Az egykori Schlick-féle vasöntöde és gépgyár megmaradt, felújított épülete a Váci út 45-47 alatt, a 2017-re elkészült Nordic Light irodaház bejáratából. Két oldalán szintén az elmúlt öt évben épült irodaházak.
Az Árpád-híd és a Róbert Károly körút találkozásánál fekvő Göncz Árpád városközpont legnagyobb beruházása az Agora Budapest irodakomplexum, amely a körülötte lévő tér jelentős átalakulását is magával hozta. Első ütemét 2020-ban vették birtokba a bérlők.
A Nordic Light és az Agora irodaházak, köztük a Váci út 100-108 alatti, hatalmas alapterületű, de csak háromszintes lakótömb.
A környék legrégibb, idén 16 éves irodaépületei a Duna Tower ikertornyai, amelyek hatvan méteres magasságukkal felférnek hazánk legmagasabb épületeinek 30-as listájára.
Az Árpád-hídtól északra is közvetlenül a Duna partján folytatódtak az építkezések. A végső formájában befejezetlenül maradt budapesti Északi Kikötő öblébe a 2000-es években jachtkikötő költözött. Mögötte a Danubio lakóházak (2021) és a Duna Aréna (2017)
A Dagály Park két ütemben épülő házaiban több mint ötszáz lakás készül el 2019-22 között.
A Danubio épületeinek egyedi jellemzője a szintek lépcsőzetes eltolásával kialakított, dél felé dőlő homlokzat.
A dunai kikötő öblétől északra, az újonnan létesült Kelén és Danubius utcákban szintén több száz lakás épült.
A Duna budai oldaláról nézve jól látszik, hogy a területre eső lakásszám már a pesti belvároséhoz hasonló, azonban a kisebb alapterületű, többszintes pontházak, és a könnyen elérhető, forgalommentes folyópart látványos különbség.
Az Úszódaru és a Danubius utcák kereszteződése, egyszerű, de gondozott zöldterületekkel. A házak garázsai mellett utcai parkolóhelyek is létesültek, utóbbiak telítettségét hétköznapokon számos helyen jelzik az elakadásjelzővel várakozó autók.
A jachtkikötő északi oldalán javában épül a Duna Terasz lakónegyed következő üteme. Végső formájában az öblöt három oldalról 5-9 emeletes lakóházak szegélyezik majd.
A Dunaparttal párhuzamos Váci úton, észak felé haladva is további modern irodaházakat találunk. A Forgách utcai metrómegálló újjáépült kijáratánál 2015 óta áll a Studio100 által tervezett Váci Corner.
A hatalmas kiterjedésű Váci Greens irodaparkban egy új sétálóutca is létesül, a Rákos-patak partjáról indulva, párhuzamosan a zajos Váci úttal.
Esti fények nyugati irányban az Úszódaru utcában.
A sűrűn beépített terület északi széle, a 2007-ben elkészült Prestige Towers lakóparkkal és a Melba Étteremmel.
A Váci út ma már sehova nem vezető, de ép állapotú vasúti hídja, az egykori hajógyári iparvasút leglátványosabb emléke. Két szélén az Optima B Irodaház 2006-ban, a Nexon-székház 2018-ban épült.
A vasúti híd vonalában, a Dunapart beépített területének mai, vadregényes határa, már nem a folyó főága, hanem az erdővel borított Népsziget, és az Újpesti öböl előtt.
Az Óbudai-sziget déli csúcsának megközelítését segíti az 1973-ban épült, 65 méter nyílású közmű, -és gyalogoshíd, a környék egyik utolsó ipari jellegű építménye a rendszerváltás előtti időkből, ami ma is eredeti funkciója szerint működik.
A 632 lakásos Metrodom Panoráma lakópark formájában a nagyszabású lakásépítések 2020-ra elérték a Budapest-Esztergom vasútvonal, azaz a leendő körvasúti körút északi oldalát.
A vasúti híd déli oldalán, az újpesti öböl partján még nagy kiterjedésű terület áll a beruházások előtt. Tíz év múlva ez a partszakasz is egészen más képet mutathat.