/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Nézőpontok/Vélemény

A második menet, Adriatic Challenge sNailing race - a csigafutam

2013.08.29. 07:58

Az orkán erejű, vitorlaszaggató szélnél csak egyetlen dolog rémíti a hajóst jobban: a teljes szélcsend. Ugyanis a közhiedelemmel ellentétben vitorlázni még széllel szemben is lehet. Anélkül képtelenség. Szerencsére egy vérbeli építész nem ismer lehetetlent, így a New York fedélzetén az FBIstudio-Anterra csapata ismét megállíthatatlannak bizonyult.

A mai napon a verseny egy hosszú szakasszal folytatódik. Rozgonyicából a távoli Vis szigetére kell átjutni, gyorsan. Ebből a kitételből legalább egyet szeretnénk abszolválni. Tegnapi vereségük miatt a többi hajó kissé felszívja magát, hogy a teljesen amatőr FBIstudio- Anterra csapatot leverve bebizonyítsák, az csak a kezdők szerencséje miatt győzött az első futamon.

Mivel a beszámolót épp a futamgyőztes hajóról írom, a saját bőrömön is érzem a többi hajó irányából felénk sugárzó gyilkos tekinteteket. Mást nem is érezhetek a bőrömön, még esetleg a napot, ugyanis teljes szélcsend van. A rajt után még kicsit fúj a szél, ami arra mindenképpen jó, hogy minden hajó komoly taktikát dolgoz ki, és ahányan, annyi irányban indulnak a versenyzők. Majd egy fél óra múlva megérkezik a tökéletes strandidő. Szél semmi, nap tűz, hajón nincs árnyék, meg hát ugye versenyben vagyunk, így fürdésről szó sem lehet. Nagy kár, mert a víz feszített tükrű medence simaságú. A rendes emberek ennek örülnek, mi, vitorlásversenyzők gyűlöljük. A kabócák csak azért nem szólnak a háttérben, mert benn rekedtük a nagy kék lé közepin. Nincs itt semmi. Dögunalom. Néha jön egy „pöff", lobban egyet a vitorla, aztán megint lifeg. Hajótöröttek, hajóval. Három óra hullaszagú himbálózás után megjelenik a horizonton egy pár delfin. A spinakker, a génua és a többi kütyü után megint látunk valami újat. Ez az öröm két perc alatt elmúlik, mert a delfinek is halálra unnak minket és odébbállnak. A kapitány vörösre ég a napon, ahogy egyedüliként a legénységből, még mindig versenyben van és kifehéredett ujjakkal szorítja a kormányt. Mi többiek a fedélzeten szerte-széjjel heverünk, a szerencsések találnak egy kötél vagy árbocszélességű árnyékot, mások a napon alszanak. Mint valami csúnya skorbutjárványos középkori fregatt, ahol a legénység már halott, a kapitány pedig nem vesz róla tudomást, hogy nem ő fedezi fel Amerikát, hanem a Kolombusz nevű évfolyamtársa a lisszaboni Hajózási Egyetem Új Földrész Felfedező karáról. A többi „versenyző" szintén snailing race-re váltott sailing-ről és szanaszét szórva a látóhatáron lebegnek. Szopó... akarom mondani, még szópókerezni se lehet velük, hogy gyorsabban teljen az idő, mert mérföldekre vagyunk egymástól.

A teljesen kilátástalan helyzetben az egyik matróz, hirtelen ötlettől vezérelve dezertál és fejest ugrik a hajó farából. A csobbanásra mindenki kissé feléled, de valahogy senki nem rohan a mentőövért, és az „ember a vízben" kiáltás sem hangzik el. Ehelyett irigy tekintetek kísérik a felfrissült kollégát aki a Komjátiban délután nyugdíjas jeggyel rendelkező nagymamáktól ellesett technikával komótos mellúszásban leelőzi a kiélezett versenyben lévő hajónkat. Egy másodpercnyi feszült csendet követően a kapitány egyet rándít a vállán, mire a hajóról minden irányban csapódnak be a boldog matrózok a vízbe. A hűsítő fürdő után kissé megjön a szél, és a csigaverseny folytatódik. 8 órája vagyunk vizen, elértük Vis sziget alsó sarkát ahol összefutunk, a tegnap második helyezett DerPlan 59 számú versenyhajójával, aki félelmetes, 1,5 csomós sebességgel száguld felénk. Rendkívül feszült pillanatok következnek, melyek végül órákká duzzadnak. Órák! Képzeljünk el két kamiont az M7-en ahogy 0,1 km/h sebességkülönbséggel előzik egymást Székesfehérvár és Letenye között. A küzdelem egyre durvább, közben besötétedik, és a zátonyok közé kell benavigálni a hajókat. Végül az FBIstudio-Anterra csapat 60 számú hajója ismét győzedelmeskedik, a világ leglassabb és legsötétebb versenybefutóján.

A futamot többen közben fel is adták már és vacsoraasztalnál várnak minket, igazi versenyzőket. A második futamon nyerünk, ezzel egyre komolyabb ellenségekre szert téve, most már mindenki bennünket akar legyőzni, főleg a DerPlan, aki ismét mögöttünk ér célba.

A Második Futam sorrendje, alább olvasható, az összetett eredményekkel együtt:

1. 60 New york, (Takács Viktor, Fernezelyi Gergely, FBIstudio-Anterra)
2. 59 les sable D’olonne 5h52 (Schiffert Péter, Der Plan)
3. 50 Auckland (Noll Tamás, TeamPannon)
4. 53 Cape Town (Ulrich Tamás, UITaNor )
5. 51 Cape Cod (Sárközi Csaba Blaumontag)
6. 58 Las Palmas (Nikl István, Nagy Csaba, Art-tour)
Feladta: 52 Cape Horn (Kálmán Ernő, Shanghai)

Összesített eredmény 2 futam után:
1. 60 New york, (Takács Viktor, Fernezelyi Gergely, FBIstudio-Anterra) 2 pont
2. 59 les sable D’olonne (Schiffert Péter, Der Plan) 4 pont
3. 50 Auckland (Noll Tamás, TeamPannon) 7 pont
4. 58 Las Palmas (Nikl István, Nagy Csaba, Art-tour) 9 pont
5. 51 Cape Cod (Sárközi Csaba Blaumontag) 10 pont
6. 53 Cape Town (Ulrich Tamás, UITaNor ) 11 pont
7. 52 Cape Horn (Kálmán Ernő, Shanghai) 13 pont

Reisz Ádám, Vis Horvátország

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Helyek/Városépítészet

WEKERLETELEP // Egy hely + Építészfórum

2020.10.28. 14:46
00:06:33

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk