”A Városligeti tavon megvalósítható csónakáztatási szolgáltatás megtervezése”
III. helyezett a 2. sorszámú, Kolbászból Kerítést! Stúdió (Kukorelli Péter, Török Judit, Orlai Balázs, Hukaya Simon, Vas Gabi) és VPI Építész Kft. (Varga Péter István, Markos Miklós) közös pályaműve
III. helyezett a 2. sorszámú,
Kolbászból Kerítést! Stúdió (Kukorelli Péter, Török Judit, Orlai Balázs, Hukaya Simon, Vas Gabi) és VPI Építész Kft. (Varga Péter István, Markos Miklós) közös pályaműve
Részletes bírálat:
A feladat kreatív, következetes, komplex megoldása. A terv összehangolt rendszerben gondolkodik, az egyes elemek dimenziói, formai fordulatai jól igazodnak egymáshoz.
A koncepció lényeges eleme, hogy a környezetben megtalálható gazdag turisztikai kínálatot a „piknik csónakázás" lehetőségeivel egészíti ki.
A terv a szolgáltatás központját a tó liget felőli partjára helyezi el. Ez a megoldás kedvező abból a szempontból, hogy mértékletes távolságot teremt az új létesítmény és a műemlék főépület között, ami nagyobb szabadságot biztosít a tervezendő eszközök formavilágának alakításához. Ugyanakkor hátránya, hogy így a főépületben rendelkezésre álló mellékhelyiségeket, raktárakat, egyéb infrastrukturális lehetőségeket nem lehet érdemben hasznosítani a javasolt központ működtetéséhez.
A csónak stabil és felhasználóbarát forma. Magasított orra, a perem vonalvezetése, a „piknik"-hez kötődő fonott háttámasz karakteres és vonzó megjelenést biztosít a tárgynak. A terv gyenge pontja, hogy az utasok megfelelő súlyelosztásának biztosításához az orrba helyezhető kiegészítő súlyokra van szükség, aminek mennyisége az utasok létszámának függvénye. Ez a megoldás az üzemeltetést nehézkessé teszi. Emellett a csónak 4 személy befogadásához kissé szűkös, alulméretezett, és a kiírásban megfogalmazott kettős funkcióból (evezős és kenuzós) csak az elsőt képes ellátni.
A központi pavilont is magába foglaló kikötő egységét a tervező lábakon álló stégre tervezte. A pavilonra adott javaslat elnagyolt, vázlatszerű.
Az ajánlatban szereplő „piknik szigetek" kezelése üzemeltetési szempontból nehezen megoldható. A vízibusz megvalósításának nincs realitása.
A pályamű III. helyezést ért el. Díja: bruttó 1 millió forint.