Helyek/Infrastruktúra

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között

1/17

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Santos Dániel
?>
Andy Chang
?>
1/17

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között
Helyek/Infrastruktúra

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között

2012.08.01. 13:43
MÉD

Projektinfó

Földrajzi hely:
Hongkong, Kína

Építészek, alkotók:
Santos Dániel, Andy Chang

MÉD:

Santos Dániel és Andy Chang nyerte meg 2011 szeptemberében a Hong Kong és Shenzen közötti új határátkelő épületegyüttesére kiírt nemzetközi pályázatot, amelyen több százan vettek részt. A fiatal építészpáros környezettudatos és áramvonalas koncecpiójával több nagy irodát – köztük Zaha Hadidot – utasított maga mögé. A 68.000 m2-es komplexum építése 2013-ban indul és várhatóan 2018-ban fejeződik be.

Nemzetközi tervpályázat Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomására

Hong Kong - és különösen Shenzhen - az elmúlt években egyre inkább kezd fizikailag is közel kerülni egymáshoz. Jelenleg egy órán belül el lehet jutni a Shenzheni határtól Hong Kong belvárosába. Az átmenő forgalom egyre nagyobb a két város között, ezért Hong Kong kormánya 2011-ben egy új határátkelő állomás tervezésére írt ki nemzetközi építészeti tervpályázatot (ez lesz már a hetedik határállomás a két város között). A pályázaton több száz építész vett reszt, fiataloktól kezdve az olyan nagy irodákig, mint Zaha Hadid. A döntéshozók egy megépíthető, ikonikus és környezettudatos épület terveit várták a pályázóktól. Az eredményt 2011 szeptemberében hirdették ki. Nyertes tervünk a Shenzhen folyó kanyarulatait, illetve a környék hegyvonalait követi, harmonizálva környezettel.

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
1/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
2/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
3/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

A kiszolgáló funkciók a két hosszanti oldalon találhatók, míg a fő gyalogos folyosó egy folyamatos, egybefüggő teret alkot az épület középső tengelyén. A közlekedő folyosóra felülről, illetve oldalról jut be a természetes fény az árnyékoló rendszer szabályozásával, ezzel létrehozva egy elvezhető fény-árnyék játékban gazdag teret. Az épületegyüttes gyakorlatilag három különböző épületből áll: a hongkongi és a shenzheni oldal, illetve a híd együtt alkot egy formát, egy épületté olvadva össze.

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
4/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
5/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
6/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

A terv legfontosabb kiindulási alapeleme a környezettudatos szemlélet volt. A forma követi a funkciót, s a homlokzatot szigorúan, a környezeti hatástanulmányoknak megfelelően alakíottuk ki. Így esett a választás a függőlegesen mozgatható árnyékoló rendszerre, amelynek alapszögét a környezet fény- és hőhatásait analizáló programok segítségével számoltuk ki. A nap szögének változásával ezek az árnyékolók mozognak, így biztosítva a legmegfelelőbb fény- és hőhatás elérését a belső térben. A funkcionalitáson túl az árnyékolók sorolása az egész épületen izgalmas fény-árnyék játékot hoz létre a belső, illetve a külső térben is, hiszen az árnyékolók szögének megfelelően válik a homlokzata áttetszővé, illetve zárttá. A 68.000 m2-es épület kivitelezése 2013-ban indul és a tervek szerint 2018-ra lesz kész, amely egyben a régió egyik meghatározó épülete lesz mind formailag, mind a környezettudatos építészeti szempontból. 

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
7/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
8/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
9/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
10/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
11/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
12/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
13/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
14/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

Az új határátkelő projektje igen fontos beruházásnak számít a helyi viszonyok között, ennek megfelelően a nemzetközi média is nagy figyelmet szentel ennek az ügynek. A terveket több  helyen is kiállították (Hong Kongban és Shenzenben egyaránt), a fiatal építészek már rádióműsorban is szerepeltek ennek kapcsán. Santos Dániel - aki korábban Zaha Hadid irodájában is dolgozott - jelenleg az ATKINS vezető tervezője – de lehet, hogy a jövőben saját irodát alapít erre a projektre.


Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás

Santos Dániel
15/17
Santos Dániel

Andy Chang
16/17
Andy Chang

építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
tervezés éve: 2011
bruttó szintterület: 57.580 m2
építtető/Megbízó/Fejlesztő neve: Hong Kong es Shenzhen állami beruházás
 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk