// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Helyek/Infrastruktúra

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között

1/17

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Santos Dániel

Andy Chang

?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Santos Dániel
?>
Andy Chang
?>
1/17

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Santos Dániel

Andy Chang

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között
Helyek/Infrastruktúra

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között

2012.08.01. 13:43
MÉD

Projektinfó

Földrajzi hely:
Hongkong, Kína

Építészek, alkotók:
Santos Dániel, Andy Chang

MÉD:

Santos Dániel és Andy Chang nyerte meg 2011 szeptemberében a Hong Kong és Shenzen közötti új határátkelő épületegyüttesére kiírt nemzetközi pályázatot, amelyen több százan vettek részt. A fiatal építészpáros környezettudatos és áramvonalas koncecpiójával több nagy irodát – köztük Zaha Hadidot – utasított maga mögé. A 68.000 m2-es komplexum építése 2013-ban indul és várhatóan 2018-ban fejeződik be.

Nemzetközi tervpályázat Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomására

Hong Kong - és különösen Shenzhen - az elmúlt években egyre inkább kezd fizikailag is közel kerülni egymáshoz. Jelenleg egy órán belül el lehet jutni a Shenzheni határtól Hong Kong belvárosába. Az átmenő forgalom egyre nagyobb a két város között, ezért Hong Kong kormánya 2011-ben egy új határátkelő állomás tervezésére írt ki nemzetközi építészeti tervpályázatot (ez lesz már a hetedik határállomás a két város között). A pályázaton több száz építész vett reszt, fiataloktól kezdve az olyan nagy irodákig, mint Zaha Hadid. A döntéshozók egy megépíthető, ikonikus és környezettudatos épület terveit várták a pályázóktól. Az eredményt 2011 szeptemberében hirdették ki. Nyertes tervünk a Shenzhen folyó kanyarulatait, illetve a környék hegyvonalait követi, harmonizálva környezettel.

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
1/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
2/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
3/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

A kiszolgáló funkciók a két hosszanti oldalon találhatók, míg a fő gyalogos folyosó egy folyamatos, egybefüggő teret alkot az épület középső tengelyén. A közlekedő folyosóra felülről, illetve oldalról jut be a természetes fény az árnyékoló rendszer szabályozásával, ezzel létrehozva egy elvezhető fény-árnyék játékban gazdag teret. Az épületegyüttes gyakorlatilag három különböző épületből áll: a hongkongi és a shenzheni oldal, illetve a híd együtt alkot egy formát, egy épületté olvadva össze.

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
4/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
5/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
6/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

A terv legfontosabb kiindulási alapeleme a környezettudatos szemlélet volt. A forma követi a funkciót, s a homlokzatot szigorúan, a környezeti hatástanulmányoknak megfelelően alakíottuk ki. Így esett a választás a függőlegesen mozgatható árnyékoló rendszerre, amelynek alapszögét a környezet fény- és hőhatásait analizáló programok segítségével számoltuk ki. A nap szögének változásával ezek az árnyékolók mozognak, így biztosítva a legmegfelelőbb fény- és hőhatás elérését a belső térben. A funkcionalitáson túl az árnyékolók sorolása az egész épületen izgalmas fény-árnyék játékot hoz létre a belső, illetve a külső térben is, hiszen az árnyékolók szögének megfelelően válik a homlokzata áttetszővé, illetve zárttá. A 68.000 m2-es épület kivitelezése 2013-ban indul és a tervek szerint 2018-ra lesz kész, amely egyben a régió egyik meghatározó épülete lesz mind formailag, mind a környezettudatos építészeti szempontból. 

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
7/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
8/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
9/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
10/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
11/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
12/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
13/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
14/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

Az új határátkelő projektje igen fontos beruházásnak számít a helyi viszonyok között, ennek megfelelően a nemzetközi média is nagy figyelmet szentel ennek az ügynek. A terveket több  helyen is kiállították (Hong Kongban és Shenzenben egyaránt), a fiatal építészek már rádióműsorban is szerepeltek ennek kapcsán. Santos Dániel - aki korábban Zaha Hadid irodájában is dolgozott - jelenleg az ATKINS vezető tervezője – de lehet, hogy a jövőben saját irodát alapít erre a projektre.


Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás

Santos Dániel
15/17
Santos Dániel

Andy Chang
16/17
Andy Chang

építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
tervezés éve: 2011
bruttó szintterület: 57.580 m2
építtető/Megbízó/Fejlesztő neve: Hong Kong es Shenzhen állami beruházás
 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.