Épületek/Középület

Argentin pavilon - Horizontal Vertigo

1/10

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
1/10

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin pavilon - Horizontal Vertigo
Épületek/Középület

Argentin pavilon - Horizontal Vertigo

2018.06.28. 09:44

Végtelen táj terül el a 2018-as Velencei Építészeti Biennálé argentin pavilonjában. Az üveg doboz belső tükör falainak köszönhetően a zöld szőnyeg életre hívja az argentin látképet, melyet a folyamatos mozgásban lévő égbolt tesz elevenné. Minden horizontális rendezési elvet követ, ezzel jelképezve a demokráciát. 

Az argentin pavilon a katonai diktatúra 1983-as megszűnésétől kezdve a napjainkig tartó időszak demokratikus átrendeződését és annak alapvető értékeit, mint az egyenlőség és az együttműködés, helyezi a középpontba és ábrázolja különböző építészeti megoldásokon keresztül.

A pavilon vezérelve - ahogy a cím is utal rá - a horizontális elrendezés mint az egyenlsőgé szimboluma. A kurátor csapat megfogalmazása szerint ez mind absztrakt, mind tényleges fizikai jellemzője az argentin tájnak. A hierarchikus elemeket mellőzi a kiállítás, ezzel is jelképezve az összefogást és az egyenrangúságot.


Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
7/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
3/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

 

Optikailag kombinált hatásokkal dolgoztak a pavilon megálmodói: a megvilágítatlan terem közepén egy hosszú üveg doboz áll, benne növényekkel, a helyiség falán pedig egy vízszintes, kivilágított csíkon tervrajzok, skiccek sorakoznak. Ha közelebb lépünk a dobozhoz egy új perspektíva jelenik meg előttünk: kitágul a horizont, a doboz tükör belső falai végtelen reflexiókként verik vissza az argentin tájképet a zöld szőnyeg felett. A kaleidoszkópszerű installáció belső falaira a változó és mozgásban lévő égbolt vetül ki, amely a geometrikus ismétlődéseknek köszönhetően a tér egy új percepcióját emeli be. A természet mint összekötő elem jelenik meg, amely képes egyesíteni ezt az óriási dél-amerikai országot.

A falon elhelyezett, lineáris sorba rendezett, kivilágított vázlatok az elmúlt évtizedek változatos és sokszínű munkái, melyek között egyéni és közösségi alkotások és projektek is megjelennek. A pavilonban ezek a művek összekapcsolódnak, párbeszédben és rezonanciában állnak egymással és együttesen értelmezendők. A kurátorok több generáció és több tájegység munkáiból válogattak, ezzel fűzve össze a diktatúra utáni társadalmat, tájakat és építészetet.

Az argentin pavilon minden elemét áthatja a demokrácia gondolata, az együttműködés és a harmónia érzete. Ez tetten érhető mind ember és ember, mind természet és építészet között.


Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
2/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
5/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

 


 

Stáblista

  • kurátor: Javier Mendiondo, Pablo Anzilutti, Francisco Garrido, Federico Cairoli
  • együttműködő: Rodrigo Bordiga, Juan Juarez, Alejandro Trucco, Federico Viudez, Pino Sollazzo (studio Sollazzo architetti)
  • szervező: Dirección de Asuntos Culturales de la Cancillería Argentina
  • biztos: Sergio Baur
  • támogatás és részvétel: Federación Argentina de Entidades de Arquitectos (fadea) Sociedad Central de Arquitectos (sca), Consejo Profesional de Arquitectura y Urbanismo (cpau)
  • általános koordináció: Lucas Gioja, Jorge Cordonet
  • szerkesztés és grafika: Darío Bergero
  • interaktív és audiovizuális design: Kilómetro Estudio

 


Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
6/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
8/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
Vélemények (1)
Pákozdi Imre
2018.06.30.
07:02

A két évvel ezelőtti argentin kiállítás lenyűgöző épületkavalkádjához képest ez egy furcsa tézismunka, a vitrinbe zárt "szabad térrel". Lám, mit képes rontani egy balul megválasztott kurátori jelige... 

Amúgy érdemes rákattintani az írás végén lévő második linkre ( https://www.domusweb.it/en/speciali/biennale/2018/vrtigo-horizontal-the-argentine-pampas-at-the-architecture-biennale-2018.html ) és a "Special Biennale" részben megnézni a portugál kiállításról lehozott anyagot ("Public architecture in hard times"). Nagyon klassz.

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

A FÓTI PLÉBÁNIATEMPLOM // Egy hely + Építészfórum

2021.07.16. 15:51
00:07:54

A fóti Szeplőtelen Fogantatás-templom különleges helyet foglal el a magyar építészettörténetben. Legkvalitásosabb romantikus épületünk, és európai viszonylatban is kiemelkedően magas színvonalat képvisel. Érdekessége, hogy Ybl Miklós első önálló alkotása, minőségét tekintve mégsem különbözik a későbbi épületektől, az építész azonnal főművet alkotott.

A fóti Szeplőtelen Fogantatás-templom különleges helyet foglal el a magyar építészettörténetben. Legkvalitásosabb romantikus épületünk, és európai viszonylatban is kiemelkedően magas színvonalat képvisel. Érdekessége, hogy Ybl Miklós első önálló alkotása, minőségét tekintve mégsem különbözik a későbbi épületektől, az építész azonnal főművet alkotott.

Épületek/Örökség

MÁTYÁSFÖLD // Egy hely + Építészfórum

2021.07.16. 15:47
00:07:04

Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a mátyásföldi villanegyedbe kalauzoljuk nézőinket. Az egykori vadászterületen 1887-ben alapított település kezdetben a nyaralni vágyó pesti úri közönséget vonzotta. A terület arculatát nagyban meghatározza Paulheim József építészete, aki legalább 50 villát, valamint a templom és a későbbi gimnázium épületét is tervezte. 

Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a mátyásföldi villanegyedbe kalauzoljuk nézőinket. Az egykori vadászterületen 1887-ben alapított település kezdetben a nyaralni vágyó pesti úri közönséget vonzotta. A terület arculatát nagyban meghatározza Paulheim József építészete, aki legalább 50 villát, valamint a templom és a későbbi gimnázium épületét is tervezte. 

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk