Programok

Az olasz modern építészet hatása a magyar építészetre

1/2

Trieszti Egyetem, 1938, építészek Raffaello Fagnoni és Umberto Nordio Fotó: Ordasi Zsuzsa

Hirdetés
?>
Trieszti Egyetem, 1938, építészek Raffaello Fagnoni és Umberto Nordio Fotó: Ordasi Zsuzsa
?>
1/2

Trieszti Egyetem, 1938, építészek Raffaello Fagnoni és Umberto Nordio Fotó: Ordasi Zsuzsa

Az olasz modern építészet hatása a magyar építészetre
Programok

Az olasz modern építészet hatása a magyar építészetre

2012.01.24. 09:30

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Ordasi Zsuzsa

Esemény kezdete:
2012.01.26. 09:00
Esemény vége:
2012.01.26. 10:00

Az Építész Mesteriskola következő két előadása 2012. január 26-án 17 órakor és január 27-én 10 órakor lesz a MÉSZ Ötpacsirta utcai székházában. Az előadásokat Ordasi Zsuzsa művészettörténész tartja a két világháború közötti olasz építészetről és annak magyarországi hatásáról „Az olasz racionalista építészet 1922-1944-ig" és „Az olasz modern építészet hatása a magyar építészetre" címmel.

Az Építész Mesteriskola következő két előadása 2012. január 26-án 17 órakor és január 27-én 10 órakor lesz a MÉSZ Ötpacsirta utcai székházában. Az előadásokat Ordasi Zsuzsa művészettörténész tartja a két világháború közötti olasz építészetről és annak magyarországi hatásáról „Az olasz racionalista építészet 1922-1944-ig" és „Az olasz modern építészet hatása a magyar építészetre" címmel.

 

Trieszti Egyetem, 1938, építészek Raffaello Fagnoni és Umberto Nordio Fotó: Ordasi Zsuzsa
1/2
Trieszti Egyetem, 1938, építészek Raffaello Fagnoni és Umberto Nordio Fotó: Ordasi Zsuzsa

 

 

A 20-30-as évek modern olasz építészete Mussolini fasiszta rezsimjének a szolgálatában állt, annak dicsőítésére használta fel a totalitárius diktatúra, általa igazolta tulajdon ideológiai, politikai, társadalmi célkitűzéseit.  Ez az erős ideológiai meghatározottság sokáig befolyásolta a kor építészeti termésének objektív megítélését, csupán az újabb generációk foglalkoznak ennek a renkívüli mennyiségű és kiemelkedő minőségű építészetnek az ideológiáktól mentes, az építészeti szempontú vizsgálatával. Az előadás tematikai szempontból mutatja be a kor jeles alkotóinak egyedi építészeti és városépítészeti alkotásait, rámutat arra, Mussolini miért támogatta és hogyan állította birodalmi céljainak igazolására a modern építészet produktumait, s hogyan volt lehetséges, hogy a progresszív építészet ilyen mértékű teret kapjon a fasiszta diktatúrában. 

A második előadás pedig ennek az építészetnek a korabeli magyarországi recepcióját és az egyes magyarországi építészek munkáiban megmutatkozó hatását mutatja be.

Időpontok: 2012. január 26-án 17 órakor és január 27-én 10 órakor
Helyszín: MÉSZ ( Budapest VIII., Ötpacsirta utca 2.)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.