// Építészet és AI // Jelentkezési határidő: 2025. május 11. // Építészet és AI // Jelentkezési határidő: 2025. május 11. // Építészet és AI // Jelentkezési határidő: 2025. május 11. // Építészet és AI // Jelentkezési határidő: 2025. május 11. // Építészet és AI // Jelentkezési határidő: 2025. május 11. // Építészet és AI // Jelentkezési határidő: 2025. május 11.
Design/Formatervezés

Az új, Budapesti Építészeti Központ logójára és vizuális arculatára kiírt grafikai pályázat eredménye

1/2

Hirdetés
?>
?>
1/2

Az új, Budapesti Építészeti Központ logójára és vizuális arculatára kiírt grafikai pályázat eredménye
Design/Formatervezés

Az új, Budapesti Építészeti Központ logójára és vizuális arculatára kiírt grafikai pályázat eredménye

2008.10.06. 13:36

A zsűri Szugyiczky István munkáját nyilvánította a pályázat győztesének.

A Bíráló Bizottság 2008. szeptember 29-i ülésén az első forduló három továbbjutott szerzőjének személyes prezentációjára került sor.

1/2

1. prezentáció: Szugyiczky István
2. prezentáció: Kiss Zsombor Krisztián
3. prezentáció: Farkas Anna

A három tervbemutató után a zsűri plenáris ülést tartott, s megállapította, hogy mindhárom pályaterv igen alapos munkát, komplex gondolkodásmódot képviselt.

A zsűri egyöntetű döntésének következtében két pályamű került kiemelésre: Szugyiczky István és Farkas Anna munkája. A zsűri a következő megállapításokat tette:

Farkas Anna munkájában a tipografikai kidolgozottság tökéletességét vette észre. Kérdés csupán a levélpapírral kapcsolatban merült fel. Az egyértelműen elegáns és kifinomult rendszerrel kapcsolatban az a vélemény fogalmazódott meg, hogy ez a központ elképzelt valóságához képest emelkedettebb gondolatiságot közvetít. A központ identitásának vizuális egyediségét zavarhatja, hogy a színvilágban áthallás van a majd évtizede jól működő HAP Galéria arculatával, amelyet Hübner Teodóra készített.

Szugyiczky István
munkájában és prezentálásában fontos értéknek gondolta, hogy a világ, a valóság, így a majdani központ működése is jellegében heterogén, és elképzelése nem csak számol ezzel, hanem erre épít. Munkájában a frissességet és a humort, így a piktogramok megformálását üdítőnek gondolták. A logotípia pecsétszerű alkalmazása lehetővé teszi hogy, a gyorsan változó stílusok, divatok mellett az arculat vizuális állandóságát biztosítsa.

A zsűri Szugyiczky István munkáját nyilvánította a pályázat győztesének.

Az értékelés teljes anyaga a Budapesti Építész Kamara honlapján.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.