Egyéb cikkek

Budapest Szíve ötletpályázat

1/8

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/8

Budapest Szíve ötletpályázat
Egyéb cikkek

Budapest Szíve ötletpályázat

2006.03.30. 13:36

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Károlyi István, Sári István

II. díjas pályamű, szerzői: Sári István, Károlyi István vezető tervezők; Szász Zoltán munkatárs.

33. sorszámú pályamű:
vezető tervezők: Sári István, Károlyi István, Pestterv
egyéb munkatárs: Szász Zoltán




Részletes bírálat:

A terv elsősorban építészeti javaslatai és a városfal szerepének kiemelt kezelése révén emelkedik ki a tervpályázati tervek közül.

A terv néhány, a nagy térségre adott közlekedési javaslatában futurisztikus, mint pl. a Kossuth Lajos utca teljes lesüllyesztése és a térszín alatti körforgalom. E megoldások következménye a térszín feletti tömegközlekedés és a villamos visszafejlesztése. A 47-es és 49-es villamosok Kálvin téri végállomása nem kedvező.

Ellenben a terv aprólékos gondossággal kezeli a tervezési területen a Kiskörúttal párhuzamosan futó későközépkori városfal bemutatását. Új gyalogos tengelyt ad ezzel a Városháza tömbjén belül is. A pályamű javaslatot tesz a gyalogosforgalom átvezetésére a Deák téri Evangélikus templom Szomory Dezső tér felőli oldalán is. Izgalmas téri világa egy lehetséges út a Károly körút menti térsorozatok összekapcsolására.

A"Gödör" beépítése nem kívánatos.

A terv radikális, de színvonalas építészeti, szoborszerű épületformálással ad választ a Martinelli-féle tömb Károly körúti lezárására. Felvállaltan dekonstruktív üvegépítészet ez, amely minden erénye ellenére elvágja a körút tereit a Városháza városfal és keresztszárny közötti tér részétől. Ezen némiképpen segít a Madách-kapu és a Deák tér felől megformált kapuk és Városháza-torony kialakítása. A létrejött Városháza udvar megoldása, a városfal bemutatása, a térszintekkel való szellemes játék erénye a tervnek, kár, hogy a kialakult térség nem válhat valóságos városi köztérré.

A pályamű összességében adott jó javaslatai alapján rangsorolás nélküli 7,0 MFt-os II. DÍJBAN részesült.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk