/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Technológia

λD = 0,032 W/mK

1/1

Fotó: Knauf

?>
Fotó: Knauf
1/1

Fotó: Knauf

λD = 0,032 W/mK
Technológia

λD = 0,032 W/mK

2019.09.16. 12:00

Cikkinfó

Cég, szervezet:
Knauf Insulation

Hamarosan életbe lép a „közel nulla" követelményszint az új építésű épületszerkezetek megépítésével kapcsolatos új szabályozás. Az 20/2014. (III. 7.) BM rendeletben megfogalmazott elvárások szerint: 2020.december 31-ig valamennyi új épület közel nulla energiaigényű kell, hogy legyen.

Ezen nagyon szigorú elvárás csak komplex megoldásokkal érhető el. A különféle épületszerkezetek megfelelő kialakításán (homlokzatok, tetők, födémek, nyílászárók stb) túl érinti a gépészetet, és a megvalósítandó megújuló energiaforrások minőségét, mennyiségét egyaránt. Fokozott hőszigetelésre váró épületszerkezet például a magastető. Az elvárt U=0,17 W/m2.K eléréséhez üveggyapot szigetelések közül bizony az elérhető legjobbra lesz szükségünk. 


A Telkibányán épülő (Borsod-Abaúj-Zemplén) Csillagfény vendégház építtetői mindezen szempontok figyelembevételével választották a szarufák és a fogópárok közötti hőszigeteléshez a Knauf Insulation Unifit 032 jelű anyagát.  Az alkalmazott 20 cm magas szarufák és fogópárok közötti szigetelésen túl további 10 cm kiegészítő szigetelés kerül beépítésre, a szarufák alatt illetve a fogópárok fölött elhelyezve. Ide az Unifit 033 jelű üveggyapot kerül. Az így számított rétegtervi hőátbocsátás 0,2/,032  és 0,1/0,033  hővezetési ellenállásából: U=0,107 kiemelkedően jó értéket eredményez. Természetesen a többi épületszerkezet, a gépészet és a megújulók megfelelő választása együtt fogja majd az elvárt és előremutató eredményt meghozni: „közel nulla energiaigényű épület" a fenntarthatóság jegyében.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk