Közélet, hírek

Dalok a hálószobából - az IKEA nemzetközi életmódkutatása

1/4

Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje

Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje

Az IKEA nemzetközi honlapja - nyelvválasztó oldal

A kutató hagyományos helye jelenet a Dalok a konyhából című norvég filmből (2003)

?>
Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje
?>
Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje
?>
Az IKEA nemzetközi honlapja - nyelvválasztó oldal
?>
A kutató hagyományos helye jelenet a Dalok a konyhából című norvég filmből (2003)
1/4

Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje

Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje

Az IKEA nemzetközi honlapja - nyelvválasztó oldal

A kutató hagyományos helye jelenet a Dalok a konyhából című norvég filmből (2003)

Dalok a hálószobából - az IKEA nemzetközi életmódkutatása
Közélet, hírek

Dalok a hálószobából - az IKEA nemzetközi életmódkutatása

2014.08.15. 10:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Salmer fra kjokkenet (Dalok a konyhából), Bent Hamer filmszatírája 2003-ból, amelynek egyik főszereplője egy életmódkutató, aki egy konyhabútor gyártó cégnek dolgozik, hogy az jobb és praktikusabb bútorokat tudjon készíteni. Az IKEA kortárs eszközökkel ugyan, de ugyanígy jár el: legújabb nagyszabású nemzetközi kutatása során 8 metropoliszban - és Magyarországon is -vizsgálta az emberek reggeli szokásait.

Ki korán kel, aranyat lel

A magyarországi kutatásból kiderült, hogy korán kelő nép a magyar: 38% 6 óra előtt, vagy 6-7 óra (38%) között, az ébresztőóra első csörgésére kiugrik az ágyból, míg a globális átlagot nézve a világ nagyvárosaiban csak 15% hajlandó 6-nál korábbra állítani az órát. Igazán hajnalok hajnalán a Tolna megyeiek ébrednek, 59%-uknak már 6 óra előtt kipattan a szeme. Ezzel szemben a Nógrád megyeiek igazi hétalvók, 35%-uk 8 óra után, vagy még később ébred. Bajnokok vagyunk a lakás elhagyása tekintetében is. Míg világszerte az emberek többsége átlagosan 1 óra 37 perc alatt indul el otthonról, 43%-unknak erre elég fél, maximum 1 óra. 

„Annak ellenére, hogy csak 56%-unk készül fel másnapra – készít uzsonnát, vagy ebédet –, és csak 37%-unk készíti elő a ruháit, sebességben alig van párunk" – mondja Varga-Nagy Eszter, az IKEA Magyarorszég PR specialistája. „Érdekes, hogy a magyarok 67%-a már az óra első csörgésére hajlandó felkelni, de a fiatalabb korosztály e téren lustábbnak mutatkozik."

A felmérésből kiderült, hogy a szülők többsége arra törekszik, hogy a reggeli riadót kellemesebbé tegye a gyerekeinek. 44% kedves szavakkal és néhány puszival (38%) ébreszti a kicsiket. 87% arról számolt be, hogy bizony a gyerekek gyakran belopódznak a szülői ágyba.

A házi kedvenc tartók harmada megengedi, hogy a négylábú családtag bejárjon az ágyba, az idősebb korosztály ebből a szempontból engedékenyebb. A kisállattartó családok ötödében szokás, hogy a kedvenc bejár a gyerekek ágyába, de csak a nagyobbakéba.

A reggeli mozgás nem az erősségünk, szerelemben 8 metropolist is megelőzünk

A magyarok a felmérésben nyilatkoztak arról is, hogy mi kell ahhoz, hogy elinduljon a nap. 57% kávé nélkül el se tudja képzelni az ébredést, 36%-nak kell egy frissítő zuhany, 21% inkább letelepszik egy kicsit a TV elé. Sportolni viszont nem igazán szeretünk: csak 7%-unk tornázik, 1%-unk fut reggelente.

A párok 16%-nál belefér némi gyengédség is. A Fejér megyeiek vezetik a szerelmi toplistát, ugyanis az országos átlagot (15%) jócskán meghaladó mértékben, 46%-uk biztos, hogy szán időt némi ölelkezésre. A budapestiek átlagosak e tekintetben, csak 14%-uk vágyik párja ölelésére.


Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje
2/4
Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje

És hogy mennyi időt töltünk reggelente a tükör előtt? A nők és férfiak 60%-a 16-30 percet szán szépítkezésre, de a nők 34%-a akár fél, egy órát sem sajnál a külsejére. Fürdeni egyértelműen reggel szeretünk, 59%-unk ilyenkor vesz egy frissítő zuhanyt, fürdőt, különösen igaz ez az 55 évnél idősebbekre (44%). Minden esetre nem engedjük túl sokáig a vizet, mert 15 perc alatt így is elkészülünk.

Éhesen indulunk el

Ötödünk üres hassal hagyja el a lakást, 31% azért eszik néhány falatot, de egyedül, otthon. Globális viszonylatban viszont romantikus lelkek vagyunk, ugyanis magas, 33% azok aránya, akik ugyan ritkán, de szívesen reggeliznek az ágyban.

Az internetre ugyanakkor éhezünk. 28%-unk reggelente egy kis netezéssel tölti az időt, 18% az okostelefonját és a közösségi csatornákat böngészi. A korai beszélgetésekért ugyanakkor nem rajongunk, csak a magyarok 18%-a beszélget reggel a partnerével.


Az IKEA nemzetközi honlapja - nyelvválasztó oldal
3/4
Az IKEA nemzetközi honlapja - nyelvválasztó oldal

Zöld reggelek

Környezettudatos magatartás tekintetében nem állunk rosszul. 73%-unk gazdaságosan mos fogat, és nem engedi folyamatosan a vizet. „Úgy tűnik, hogy a magyarok környezettudatosabban gondolkodnak, de vélhetően szem előtt tartják azt is, hogy így hosszú távon sok pénzt megtakaríthatnak. Az IKEA áruházakban is azt tapasztaljuk, hogy egyre többen keresik azokat az okos megoldásokat, amelyekkel egyaránt kímélhetik a környezetüket és a családi kasszát" – tette hozzá Varga-Nagy Eszter.

Ha nyugovóra térünk

Továbbra is pizsamában szeretünk aludni (29%). Bár a meztelenség országos viszonylatban még éjszaka, zárt ajtók mögött is tabu, a Zala megyeiek 41%-a szívesen megszabadul a ruháitól az ágyban. Továbbra is a kispárna, nagypárna kombináció nyugodt alvásunk záloga, de Hajdú-Bihar megyében úgy gondolják, sosem elég a jóból, kedvelik a sokpárnás ágyat (10%).

Az eredményeket érdemes összevetni a nemzetközi felmérés adataival, amelyet az IKEA egy külön oldalon tett közzé. A felmérés célja annak feltárása volt, hogy milyen módon hat a napkezdés az ember közérzetére. Nyolc nagyvárosban végezték el: Berlinben, Londonban, Moszkvában, Mumbaiban, New Yorkban, Párizsban, Sanghajban, valamint Stockholmban. Az eredmény több mint 8000, 18 és 60 év közötti, a világ különböző pontjain, nyolcféle IKEA-piacon élő fogyasztó válasza, az IKEA saját kutatásai és más nyilvánosan publikált adatok alapján született. A jelentés egyik fő eredménye szerint a városban élő embernek hektikusak a reggelei, mégis mintegy háromszor annyi időt szán a mobiltechnológiai eszközeire és a közösségi médiára, mint a gyermekeire.

Az élet otthon - riport 
(a nemzetközi kutatás eredménye)


Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje
1/4
Az élet otthon - az IKEA nemzetközi életmód kutatási projektje

forrás: sajtóközlemény

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.