Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Központ - az Építész Stúdió terve

1/13

Mesterséges liget

Mesterséges liget
Koncepció
Újratégla
Helyszínrajz
Légifotó
Nappali tér
Esti tér
Megmaradó hatalmas fák
Megmaradó fogadóépület
Fogadócsarnok
Balszárnyon buszállomás, fölötte parkoló
Jobbszárnyon üzletek és irodák
Természetes és mesterséges park
?>
Mesterséges liget
?>
Koncepció
?>
Újratégla
?>
Helyszínrajz
?>
Légifotó
?>
Nappali tér
?>
Esti tér
?>
Megmaradó hatalmas fák
?>
Megmaradó fogadóépület
?>
Fogadócsarnok
?>
Balszárnyon buszállomás, fölötte parkoló
?>
Jobbszárnyon üzletek és irodák
?>
Természetes és mesterséges park
1/13

Mesterséges liget

Debreceni Intermodális Közösségi Központ - az Építész Stúdió terve
Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Központ - az Építész Stúdió terve

2013.09.25. 11:08

Projektinfó

Debreceni Intermodális Közösségi Központ

URL:
Építész Stúdó

Tervezés éve:
2013

Stáblista

munkatársak: Deli András, Nagy Lilla, Oláh Dániel, Oszlányi Soma, Vátyi Gergő
környezetrendezés: Szakács Barnabás, Szölöbödi Anita (Lépték-Terv Kft.)
közlekedés: Rhorer Ádám (Közlekedés Kft.)
tartószerkezetek: Pataki Bottyán
épületgépészet: Csapliczky László
villamos berendezések: Merkl Gábor

Letölthető dokumentumok:

Bemutatjuk az Építész Stúdió Kft. Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ tervpáláyzatán megvételt nyert tervét.

Pályázati koncepciónk főbb elemei:

  • megalomán, magamutogató építészet és álmodozás helyett tárgyilagos egyszerűség
  • a mesterséges liget adta különleges térarculat
  • Vagyis az építészeti értéket képviselő főépületet megtartanánk, a bontása pazarlás lenne. Az oldalszárnyakat fokozatosan bontanánk el, a megvalósítási ütemeknek megfelelően. A vasúti aluljárón kívül minden szintben elérhető, nem költenénk milliárdokat feleslegesen. A megadott költségkeretet komolyan vettük és betartottuk.

Mesterséges liget
1/13
Mesterséges liget

A pályázati kiírás és a zsűrizés ’összhangját’ az alábbi idézetekkel szeretnénk szemléltetni:

Idézet a tervpályázati kiírásból:
„…főként szintben történjen az egyes közlekedési eszközök elérése."

Idézet a bírálatból:
„…a három fő közlekedési mód egymás mellett történő elhelyezése… intermodalitás szempontjából eleve kedvezőtlenebb…"

Nappali tér
6/13
Nappali tér


Idézet a tervpályázati kiírásból:
„…a teljes építési beruházásra fordítható reális beruházási költséget Kiíró nettó 15,5 milliárd Ft-ban határozza meg… Nem elfogadható az a pályamű, amelynek becsült költsége a megadott beruházási költséget 10%-nál nagyobb mértékben túllépi."

Idézet a bírálatból:
„A tervezők által mellékelt költségbecsléseket erős fenntartásokkal kell kezelni, azok a pályázatok nagy részénél alulkalkulált… Ugyanakkor egyes projektelemek elhagyásával vagy módosításával lényegében bármelyik pályamű nyertessége esetén megoldható."

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk