/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok/Nemzetközi

Építészet az apokalipszis után?

1/1

?>
1/1

Építészet az apokalipszis után?
Pályázatok/Nemzetközi

Építészet az apokalipszis után?

2020.04.22. 14:44

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Beadási határidő:
2020.08.04. 23:00

Számítások szerint a világvége elkerülhetetlen, de mi lesz utána? Benépesíthetjük újra a Földet? Az űrtechnológia hogyan segíti az építészeket az újratervezésben? Az Architecture of the Apocalypse nemzetközi pályázatra augusztus 4-ig lehet nevezni.

Stephen Hawking utolsó könyvében már felvetette, hogy ha az emberiség nem változtat a hozzáállásán és nem dolgoz ki életstratégiákat a közeljövőben, akkor egyenes út vezet egy világvégéhez. Ez a kérdés hosszú ideje foglalkoztat rendezőket, írókat, építészeket egyaránt. Hawking szerint a Föld kb. 2600-ra egy hatalmas tűzgolyóvá válhat, ezért az emberiségnek más lakható bolygókat kell keresnie, de emellett számtalan más lehetséges forgatókönyv elé nézünk: mesterséges vagy természetes úton elszabadult járványok, globális felmelegedés, ökológiai vagy gazdasági összeomlás, túlnépesedés. Mindemellett az űr gyarmatosításáért is verseny folyik, ehhez pedig közel hasonló technológiát fejlesztettek ki, mint ami egy lehetséges rossz forgatókönyv megvalósulása során megmenthetné az embereket itt, a Földön. 

Nagy valószínűséggel pár millió évig még nem fog megállni az élet a Földön, ugyanakkor tudósok és asztrofizikusok szerint van rá esély, hogy mindez bármikor bekövetkezhet. Ha megvalósulna egy olyan jövő, amellyel eddig csak a sci-fi filmekben és regényekben találkozhattunk, vajon a más bolygók gyarmatosítására kifejlesztett űrtechnológiával képesek lennénk a Föld kolonizálására? Disztópikus, de mégis reális felvetés. Egy ilyen extrém helyzetben mit tehet az építészet? A pályázatban egy elképzelt világvége után vagyunk, ahol a cél a Föld újra benépesítése. Egy olyan önellátó, zárt, életet fenntartani képes rendszert kell tervezni, amely a szélsőséges környezetben lehetőséget ad a minimális életképes populációnak (160 ember), hogy élhető környezetet és körülményeket teremtsenek, mellyel elindulhat a Föld benépesítése. 

Bővebb információ a pályázat oldalán. Regisztrálni július 21-ig lehetséges, a pályázatok beadásának határideje augusztus 4.

 

 

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk