/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Gazdaság

Épül a négycsillagos Hotel Sóstó Nyíregyházánál

1/1

?>
1/1

Épül a négycsillagos Hotel Sóstó Nyíregyházánál
Gazdaság

Épül a négycsillagos Hotel Sóstó Nyíregyházánál

2017.07.27. 08:13

Letették a BAHCS művek által tervezett Hotel Sóstó Spa & Resort négycsillagos szálloda alapkövét Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdőn. Az alaplemez felét már beöntötték - 1700 köbméter beton. A 4 milliárd forint értékű beruházás előreláthatólag 2018-ra, a következő turisztikai szezonra készül el.

A fejlesztés költségének nagyobb részét, mintegy 3,1 milliárd forintot a Modern városok program keretében a kormány biztosítja, a fennmaradó összeget a város önerőből, az OTP Bank segítségével fedezi. Azért indította a kabinet ezt a programot, hogy segítségével mind a 23 megyei jogú város gazdaságfejlesztési központtá válhasson - jelentette ki Csepreghy Nándor államtitkár, hozzátéve, Nyíregyháza esetében ez összesen 54 milliárd forint értékű beruházást jelent.



 

Ennek a fejlesztési csomagnak egyik meghatározó eleme ez a szállodaberuházás - a magyar GDP-nek és a foglalkoztatásnak jelentős részét adja a turisztikai ágazat, Nyíregyháza pedig nemcsak a belföldi turizmusnak, hanem a külföldi vendégeknek is az egyik célállomásává vált. A 100 ezernél több lakossal rendelkező városok között Nyíregyháza volt az egyetlen, ahol nem volt legalább egy négycsillagos, száz szobás hotel. Hét év alatt eljutottunk oda, hogy a turizmus fejlődésének gátjává vált a minőségi szálláshely hiánya Nyíregyházán, 2010 óta ugyanis megduplázódott a vendégéjszakák száma - fogalmazott Kovács Ferenc polgármester. Hozzátette, tavaly 35 százalékra emelkedett a külföldiek aránya az összes turista között.

A 9 ezer négyzetméter alapterületű, 122 szobás, étteremmel, konferenciateremmel, látványbárral, mini wellness-egységgel, fitneszteremmel rendelkező szálláshely a tervek szerint a 2018-as turisztikai szezon kezdetére készül el. A hotelben 195 férőhelyes, teraszos étterem, 200 fő befogadóképességű, szekcionálható konferenciaterem, gyermek élménysziget, business-sarok, ajándékbolt is a vendégek rendelkezésére áll majd. A szállodához kerékpártároló, 90 férőhelyes mélygarázs és 63 felszíni parkoló tartozik, a közeli élményfürdőkhöz pedig egy zárt, fedett, fűthető híddal kapcsolódik.

forrás: MTI, BAHCS architects Facebook

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk