Nézőpontok/Vélemény

Határok nélkül - Architekturlinienbus Wien-Budapest

1/9

Az "építészeti buszjárat" logója, © yesdesign

?>
Az "építészeti buszjárat" logója, © yesdesign
?>
A túra útvonala, © yesdesign
?>
Kis Péter és Dominik Scheuch a Budapesti Állatkertben, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
?>
A Párisi Nagy Áruház tetején, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
?>
A Czita Építésziroda munkatársával Pannonhalmán, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
?>
A Párisi Nagy Áruház tetején, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
?>
A Telenor Ház Törökbálinton, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
?>
A Telenor Ház előtt, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
?>
1/9

Az "építészeti buszjárat" logója, © yesdesign

Határok nélkül - Architekturlinienbus Wien-Budapest
Nézőpontok/Vélemény

Határok nélkül - Architekturlinienbus Wien-Budapest

2011.06.08. 12:08

Az Interaction Architecture keretében Dominik Scheuch és csapata kétnapos buszos túrát szervezett az osztrák és a magyar főváros között Architekturlinienbus néven, amelynek célja az útba eső kortárs építészeti alkotások meglátogatása volt, elsősorban hazánk területén és a fővárosban.

Architekturlinienbus - 2010-es menetrend
Bécs és Budapest - két Duna-parti város, amelyek elhelyezkedésükben hasonlóak, mégis eltérően viszonyulnak a folyóhoz. A határokon átívelő buszos túra Bécs külső kerületéből, Liesing-ből indult, hogy aztán az alsó-ausztriai városi nyüzsgést maga mögött hagyva a "Lajtán túli" területekre, Burgenlandba, majd hazánkba érjen. A kirándulás során a résztvevők a víz tematikájára felfűzött építészeti és tájépítészeti projekteket ismerhettek meg, amelyek az elmúlt években készültek el. A  buszjárat a résztvevők többsége számára kevésbé ismert útvonalakon haladt végig. A magyar kortárs építészet friss alkotásait kutatva a busz az első nap végén érkezett Budapestre. A túra résztvevői a hotelben erőt gyűjthettek a következő naphoz. Az építészeti és tájépítészeti projekteket helyi szakértők mutatták be, amely a közvetlen megtapasztalás élményével párosult. A második nap végén, a pannonhalmi rövid pihenő során a vándoroknak lehetőségük nyílt megkóstolni az apátság borait és végiggondolni a két nap eseményeit, amelyeket Dominik Scheuch és csapata szervezett meg.

 

Az "építészeti buszjárat" logója, © yesdesign
1/9
Az "építészeti buszjárat" logója, © yesdesign

A túra útvonala, © yesdesign
2/9
A túra útvonala, © yesdesign

Kis Péter és Dominik Scheuch a Budapesti Állatkertben, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
3/9
Kis Péter és Dominik Scheuch a Budapesti Állatkertben, fotó: ORTE Architekturnetzwerk

A Párisi Nagy Áruház tetején, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
4/9
A Párisi Nagy Áruház tetején, fotó: ORTE Architekturnetzwerk

 

 

Architekturlinienbus - határtalan menetrend
Az Architekturlinienbus-ok átszelnek határokat, térben és az utak tematikáját tekintve is. A buszos kirándulások mindig jó lehetőséget adnak arra, hogy különféle helyekre, városokra és látványokra figyeljünk fel, szinte a mikroszkopikus részletektől az urbanisztikai méretekig. A cél mindig az adott régió városfejlődésének és tárgyszerű, jelentős építészeti alkotásainak megismerése. Hasonló utazásokat szerveztek már az elmúlt években Bécs-Pozsony, illetve Bécs-Brno irányban is. Az út során belemerülhetünk a terület történelmébe, megoszthatjuk gondolatainkat az építészekkel, az építészeti túra résztvevőivel. A buszok építészeti járatként üzemelnek, a fel-, és leszállás lehetőségével. A jövőben is tervezik hasonló építészeti túrabuszok indítását, mindkét irányból, oda-vissza utazással egy olyan európai régióban, amelynek határai egyre inkább csak papíron léteznek.

 

A Czita Építésziroda munkatársával Pannonhalmán, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
5/9
A Czita Építésziroda munkatársával Pannonhalmán, fotó: ORTE Architekturnetzwerk

A Párisi Nagy Áruház tetején, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
6/9
A Párisi Nagy Áruház tetején, fotó: ORTE Architekturnetzwerk

A Telenor Ház Törökbálinton, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
7/9
A Telenor Ház Törökbálinton, fotó: ORTE Architekturnetzwerk

A Telenor Ház előtt, fotó: ORTE Architekturnetzwerk
8/9
A Telenor Ház előtt, fotó: ORTE Architekturnetzwerk

 

 

Az Architekturlinienbus Wien-Budapest útvonala

1. nap

Baden, Arnulf Rainer Museum
Bad Fischau - Haus am See
Törökbálint, Telenor Ház

2. nap

Budapesti Állatkert, Nagyszikla
Budapest, Párisi Nagy Áruház
Budapest, Eiffel Téri Irodaház
Budapest, Graphisoft Park,
Budapest, Kopaszi gát,
Pannonhalma, Apátsági Borászat


Építészeti túra Bécsből Budapestre

szervezők:
Dominik Scheuch - Yesdesign Landscapes
Edina Massany, Sebastian Schmid, Monika Rizzi Ryzerz grafikus

Kapcsolódó oldalak:

Wien-Budapest 2010. május 28-29.
„M" - a Graphisoft Park új eleme
  
Kopaszi gát 2006

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk