Közélet, hírek

Indira van’t Klooster lett az Amszterdami Építészeti Központ új igazgatója

1/3

?>
?>
?>
1/3

Indira van’t Klooster lett az Amszterdami Építészeti Központ új igazgatója
Közélet, hírek

Indira van’t Klooster lett az Amszterdami Építészeti Központ új igazgatója

2019.09.19. 14:53
MÉD

Cikkinfó

Szerzők:
Somogyi Krisztina

Földrajzi hely:
Amszterdam

Építészek, alkotók:
Indira van’t Klooster

Vélemények:
1

MÉD:

Indira van’t Klooster lett az Amszterdami Építészeti Központ, az ARCAM új igazgatója olvasható az intézmény honlapján.    

Indira van’t Klooster építészettörténészként végzett, majd olyan meghatározó építészeti szervezeteknél dolgozott, mint az Amszterdami Építészeti Központ, az Amszterdami Építészeti Akadémia, a holland Dudok Építészeti Központ vagy a Helyi Építészet nevű holland alapítvány, amelynek célkitűzése, hogy népszerűsítse a pályázatok és európai közbeszerzési eljárások kapcsán a megrendelő mibenlétét, másrészt a helyi, regionális és nemzeti szintű építészet politikát. Több európai országban dolgozott, így részt vett a skót Doolan-díj, az AIAC Fiatal Olasz Építésze Díj, a Fiatal Észt Építész Díj, illetve a rotterdami Maaskant-díj zsűrijének a munkájában.

A holland építészetkritikus neve jól ismert magyar építész szakma számára is, hiszen Indira alapító főszerkesztője az A10 magazinnak, majd a lap 2016-os megszűnése után az A10 New European Architecture Cooperative online platformnak. Olyan nemzetközi hálózatot épített ki, aminek köszönhetően a közép- és kelet-európai régió építészete is bekerült a nemzetközi építészeti diskurzusba.

Indira van’t Klooster 2014-óta a Média Építészeti Díja pályázat előzsűrijének elnöke. Nyitottságát, érdeklődését és egyre mélyülő tudását a magyar építészetről mindenki megtapasztalhatta, aki az elmúlt években hallotta őt beszélni a MÉD gálaesteken.

Az 2019-es Média Építészeti Díja pályázat zsűrizését a neves szakértő épp a jövő héten kezdi meg.

Indira! szeretettel gratulálunk az új poszthoz, sok sikert kívánunk Budapestől!

Indira, congrats form Budapest. We wish you good luck with your new post.


3/3

szerk: SK

Vélemények (1)
Mizsei Anett
2019.09.19.
15:03

Gratulálok! Jó látni hogy nagyszerű ember került hozzá méltó helyre!

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk