Design/Fotó

Járatok a város alatt

1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

?>
A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV
?>
Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV
?>
Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV
?>
Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV
?>
A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV
?>
Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV
?>
A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV
?>
Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV
?>
Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV
?>
A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV
?>
Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV
?>
A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV
?>
Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV
?>
A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV
?>
A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV
?>
Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV
?>
A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV
?>
A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV
1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Nézőpontok/Történet

PALATINUS // Egy hely + Építészfórum

2021.10.13. 10:43
00:06:31

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Nézőpontok/Történet

A PÁCINI MÁGOCSY-KASTÉLY // Egy hely + Építészfórum

2021.09.08. 16:03
00:06:34

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk