Épülettervek/Lakóépület

Környezetre rímelő megjelenés - az Etheles Park

1/9

Etheles Park - építész: Ekler Dezső

?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
?>
Etheles Park - építész: Ekler Dezső
1/9

Etheles Park - építész: Ekler Dezső

Környezetre rímelő megjelenés - az Etheles Park
Épülettervek/Lakóépület

Környezetre rímelő megjelenés - az Etheles Park

2017.04.24. 10:21

Projektinfó

Építészek, alkotók:
Ekler Dezső

Földrajzi hely:
Budakeszi

Vélemények:
1

Tervezés éve:
2017

Stáblista

építész vezető tervező: Ekler Dezső
építész munkatárs: Győri Balázs, Benczéné Kovács Katalin (Ekler Építész Kft.)
belsőépítész: Szabó Ildikó

szerkezetek: Farsang és Dudinszky Tervezőiroda Kft.
statika: E&H Kft.
elektromosság: Fer-Mat Hungary Kft.
gépészet: PHQ Kft.
kertészet: Győri András
látvány: Berki Bálint 

Az otthon megteremtése igazi művészet. Az Ekler Dezső és csapata által tervezett Etheles Park kialakításánál fontos szempont volt, hogy a legmodernebb anyagok és módszerek mellett a jövő műszaki elvárásainak megfelelő, alacsony energiaszükségletű és gazdaságosan üzemeltethető otthon születhessen. 

A Budakeszi Etheles Park beépítetlen nyugati végére készült szabályozási terv tíz, nagyjából 1000 m2-es telken biztosít lehetőséget kertvárosias lakóházak építésére. A helyi építési szabályzat rendelkezéseit követve a szabadon álló módon beépíthető telkeken kétlakásos, kétszintes lakóházakat terveztünk. Az ikerházként összeilleszkedő házrészek teljes mértékben szeparált kerteket kapnak majd. Az épületek a ma járatos szerkezettel épülnek. Megjelenésük, színezésük a környezetükre jellemző tömegformákra és építőanyagokra rímel majd.


Etheles Park - építész: Ekler Dezső
9/9
Etheles Park - építész: Ekler Dezső




"Mindenekelőtt ismerni, tudni, érezni kell a múltat. Nem házban kell gondolkodni, hanem városban, hogy fellengzősen fogalmazzak. Ha csak egyetlen házat kell építeni, akkor is. A várostest olyan bonyolult térbeli és időbeli képződmény, amit csak a maga bonyolultságában lehet nézni, hogy benne eligazodjunk. Egy városnak ugyanis emberöltőkön túlnyúló realitása van, ökológiája, mint egy erdőnek, és aki ma egy foghíjtelket üresnek gondol, és úgy építkezik rá, az nem látja a fától az erdőt." - Ekler Dezső

 

 

Vélemények (1)
EMA
2017.04.24.
12:20

Igen, az otthon megteremtése művészet, ha a belső terek is legalább olyan vonzók, mint a külcsin... Az emberek többnyire a házon belül élnek és nem a drónok magasságában az égben...

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk