/ 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1.
Közélet, hírek

Korszerű autótöltő a Siemens és a BME közös fejlesztésében

1/6

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dale A. Martin

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

?>
Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
Dale A. Martin
?>
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
1/6

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dale A. Martin

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Korszerű autótöltő a Siemens és a BME közös fejlesztésében
Közélet, hírek

Korszerű autótöltő a Siemens és a BME közös fejlesztésében

2013.03.27. 10:04

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Cég, szervezet:
Siemens

2025-re az autógyártás termelésének egyre jelentősebb részét az elektromos autók fogják kitenni - az autógyártásra vonatkozó egyes előrejelzések szerint. Ezzel párhuzamosan kiépül a szükséges infrastruktúra, azaz a nyilvános töltőállomások, illetve az otthoni és munkahelyi töltőcsatlakozások hálózata. 

A jelenlegi töltő-berendezésekben alkalmazott inverterek (teljesítmény-átalakítók) működésük során jelentős feszültségminőségi visszahatást okoznak. A kezdetben csak elszórtan elhelyezkedő töltők hálózati hatása még kezelhető, azaz kompenzálható, azonban a tömegesen a hálózatra csatlakozó töltők hatása már nem. Ez felveti az inverterek optimalizálásának igényét. Ennek a problémának a megoldására irányul a Siemens és a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának közös fejlesztési projektje, amelynek célja az e-autótöltők teljesítmény-átalakító moduljának (az inverternek) optimalizálása. A teljesítmény-átalakító feladata a hálózati váltakozó áram (AC) konvertálása az e-autók akkumulátorának töltéséhez szükséges egyenáramra (DC).

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
1/6
Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény


Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
3/6
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

A projekt során egy új szabályozási eljárást (un. holtidő-kompenzációs módszert) használó irányítóegységet fognak kifejleszteni, amely az inverter működésének vezérléséért felel. Az új irányításnak köszönhetően a jelenlegi, jellemzően 5%-os harmonikus torzítás (THD) 1% körülire csökkenthető, ezzel lehetővé téve az egyre szigorodó villamos hálózati szabványok betartását, és a töltők nagyszámú csatlakozásának lehetőségét.

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
4/6
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

A projekt pénzügyi fedezetét a Siemens mellett állami forrás: a Kutatási és Technológiai Innovációs alap biztosítja.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.