Épülettervek/Hallgatói terv

Kurcsatov Parkerdő az Atomvárosban

1/7

plakát - Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili

?>
plakát - Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili
?>
Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili
?>
Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili
?>
Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili
?>
Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili
?>
Nagy Lili, a büszke nyertes az Év Junior Tájépítésze - Paks város különdíjával
?>
lead
1/7

plakát - Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili

Kurcsatov Parkerdő az Atomvárosban
Épülettervek/Hallgatói terv

Kurcsatov Parkerdő az Atomvárosban

2017.05.17. 12:00

Projektinfó

Földrajzi hely:
Paks, Magyarország, _Magyarország

Építészek, alkotók:
Nagy Lili

Paks, Teller Ede utcai park - Kurcsatov Parkerdő

URL:

Stáblista

tájépítész tervező: Nagy Lili

Dosszié:

Az Év Junior Tájépítésze címért kiírt ötletpályázat helyszíne a paksi Teller Ede utcai park volt. Nagy Lili átalakítási koncepciója utal az Atomváros identitására - a formákban és az elnevezésekben is visszaköszönnek az atomok. A tervet Paks városa különdíjban részesítette.

A Kurcsatov Parkerdő koncepció Paks zöldfelületi periódusos rendszerének új eleme. A Teller Ede úti lakótelep mellett elhelyezkedő parkba elsősorban sport funkciójú területek tervezését várta a megbízó, illetve használói igényként felmerült a kutyafuttató kialakítása. A terület magas lomkorona borítottsággal, ligetes faültetéssel rendelkezik egy erősen lejtős, dombos terepen.


Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili
2/7
Kurcsatov Parkerdő - tájépítész: Nagy Lili



A tervezési terület struktúráját a parkban elhelyezett funkciók és az azokat összekötő úthálózat hierarchiája adja a lakótelep és az új ingatlanépítések igényeinek figyelembevételével. A park “atommagja" az Uránium játéktér, melynek alaprajza az Uránium atom 2D-s diagramja. Alapja öntött gumi burkolat, az elektronpályákon pedig 0,4 m sugarú színes gumi félgömböcskék szimbolizálják az Uránium elektronjait. A fő sétaútvonalon körbejárható a parkerdő, (elemes beton térkő burkolat), mellyel néhol párhuzamosan fut a parkot körbeívelő 500 m-es futóút. A futókörre négy “elektron" - fitnesz pont csatlakozik különböző izomcsoportokat megmozgató, változó intenzitású fitneszeszközökkel. Mellékútvonalak (stabilizált zúzottkő burkolat) kötik össze a sportpályákat, asztalos vagy pados pihenőpontokat, az Uránium játékteret, ill. a két részes kutyafuttatót. A használatból eredő várható áttaposások helyére tipegők kerültek. A terv fontos eleme, hogy a jelentős faállomány összes egyedét megőrzi, valamint a sportpályák helyét megtartja költséghatékonyság és zöldfelületi értékek szem előtt tartásával.

Nagy Lili

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk