Épülettervek/Hallgatói terv

Line Up - a létező újraértelmezése

1/9

alaprajz - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett

?>
alaprajz - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
felülnézet - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
?>
1/9

alaprajz - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett

Line Up - a létező újraértelmezése
Épülettervek/Hallgatói terv

Line Up - a létező újraértelmezése

2015.11.24. 10:47

Projektinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Mogyoród

Építészek, alkotók:
Tasnádi Gergely, Papp Nikolett

Line | Up - Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Építészeti Intézet, Féléves tervezés

Tervezés éve:
2015

Bruttó szintterület:
3000 m2

Stáblista

építész vezető tervező(k): Tasnádi Gergely, Papp Nikolett

építész munkatársak: Kovács Csaba, Vass-Eysen Áron

A MOME Építészeti Intézetének két hallgatója Tasnádi Gergely és Papp Nikolett a 2014-es tanév során a Hungaroring Sport Zrt. megkeresésére figyelemreméltó koncepciótervet készített. A Line Up a versenypálya 30. évfordulójára létrehozott, az egész terület felett húzódó híd terve a versenyautók aerodinamikus kialakítását képezi le, alkalmazkodva a Hungaroring adottságaihoz.

Line Up
Hallgatói kihívás - A létező újraértelmezése

Az 1986 óta működő, világversenyeknek is otthont adó Hungaroring 2015-ös jubileumát a MOME Építészeti Intézetével közösen, a hallgatók friss és kreatív ötleteinek segítségével igyekezett megfelelően előkészíteni. Az együttműködés tárgya olyan minőségi koncepciótervek elkészítése volt, amely egy ikonikus létesítményt vizionálva hangsúlyozzák a terület értékeit, jellegzetességeit.

alaprajz - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
1/9
alaprajz - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett



A jelenleg BA másodéves tervezőpáros ötlete a Line Up kiemelkedő színvonalat képvisel, munkájuk átgondoltságról és a Hungaroring specifikumainak maximális figyelembevételéről tanúskodik. Tasnádi Gergely és Papp Nikolett koncepciójának alapja tehát egy, a helyszínen már létező harminc méter hosszú híd, melyet az építészhallgatók további 1000 méterrel megnövelve, az egész versenypályán átívelő szerkezetet hoztak létre megtartva az eredeti híd alapszélességét. Fontos szempont tehát, hogy a tervezők nem egy téridegen elemben gondolkodtak, hanem a terület adottságaiból merítettek ötletet. A hidat főként a Forma 1-es versenyautók aerodinamikus kiképzése ihlette, oly módon, hogy mindez leköveti a Hungaroring domborzatának változásait is.

látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
5/9
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett



A tervezett híd 4 jelentős szakaszból áll és több érdekes építészeti megoldásból épül fel. Az eredeti szerkezet kibővítése a versenypálya észak-nyugati oldalán elhelyezkedő épület bevonásával kezdődik, ezt követi egy, a talajjal érintkező szakasz, ahol a látogatók a hídra fel- és lelépve biztonságos körülmények között élvezhetik a versenyt. A szerkezet harmadik eleme egy két részre oszló kialakítás, amely egyik sávja a versenypálya szintjével megegyező magasságban halad, fokozott audio érzékelésre alkalmas élményt nyújtva, míg a másik sáv a lombkorona magasságában húzódik, teljes áttekintést adva a pályáról és történéseiről. A negyedik hídszakasz a Hungaroring észak-keleti végén található létesítménnyel áll összeköttetésben, közvetlen kijárattal rendelkezik az épület tetejére, ahol a pálya legizgalmasabb részérére – a Senna kanyarra – nyílik elsőrendű kilátás.

látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett
8/9
látvány - tervezők: Tasnádi Gergely, Papp Nikolett



A MOME Építészeti Intézet oktatási feladatának tekinti hallgatóinak érvényesülését, munkáiknak pályázati keretek között történő megmérettetésének támogatását. Ezen logika mentén a tervezőpáros a Line Up koncepciójával jelenleg a spanyol lokációjú ISARCH Awards nemzetközi hallgatói pályázaton vesz részt, ahol a közönségszavazás során a közösségi média felhasználásával minden szimpatizáns segítheti a fiatal tehetségek szakmai előmenetelét.

Szerencsés Rita

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk