Egyéb cikkek

M.5 autóút Ferencvárosi pályaudvar feletti közúti hídja

2000.12.19. 23:00

HÍDÉPÍTŐ Rt.

A 'mérnöki és mélyépítési létesítmény' kategóriában:  

a HÍDÉPÍTŐ Rt.
pályázata alapján:

az M.5 autóút Ferencvárosi pályaudvar feletti közúti hídja
1097.Budapest, Gyáli út és Könyves Kálmán krt. között.  

A szerkezet 2x6 nyílású, dilatációval csatlakozó, többtámaszú, folytatólagos, feszített vb. híd. Szakaszos előretolásos technológiával készült.
A négy részből épített, hosszirányban dilatációkkal csatlakozó hidak a feszített vasbeton hídépítés és az alkalmazott technológia előnyeit jól kihasználva, szokatlanul nehéz körülmények között (nagy forgalmú vasút és katonai létesítmény fölé) készült. A létesítmény kifogástalanul üzemel. A kivitelezett szerkezet és felületi megjelenése esztétikai igényt is kielégítő.  

A létesítmény létrehozói:

az építtető:  Budapest Főváros Önkormányzata
Közlekedési Ügyosztály
1052.Budapest, Városház u. 9-11.

a tervező:  HÍDÉPÍTŐ Rt. Műszaki Osztály
1138.Budapest, Karikás Frigyes u. 20.

a generálkivitelező: HÍDÉPÍTŐ Rt.
1138.Budapest, Karikás Frigyes u. 20.

kivitelezők:  HÍDÉPÍTŐ BACHY Mélyalapozó (HBM) Kft.
1138.Budapest, Karikás Frigyes u. 20.

Magyar Aszfalt Kft.
1135.Budapest, Szegedi u. 35-37.

HÍDTECHNIKA Kft.
1138.Budapest, Karikás Frigyes u. 20.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Helyek/Infrastruktúra

MOSÓHÁZAK // Egy hely + Építészfórum

2020.09.16. 13:04
00:05:55

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk