//// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS
Közélet, hírek

Magyar siker az UIA nemzetközi építészetelméleti és urbanisztikai pályázatán

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Magyar siker az UIA nemzetközi építészetelméleti és urbanisztikai pályázatán
Közélet, hírek

Magyar siker az UIA nemzetközi építészetelméleti és urbanisztikai pályázatán

2011.07.19. 09:57

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Benkő Melinda

Az Építészek Nemzetközi Szövetsége (UIA) által kiírt nemzetközi építészeti és urbanisztikai pályázaton Benkő Melinda "Context - Sensitive Approach to Architecture" című tanulmányával a népes mezőnyből a harmadik helyek egyikét szerezte meg.

Az Építészek Nemzetközi Szövetsége (UIA) által kiírt nemzetközi építészeti és urbanisztikai pályázaton (First International Competition for Research Papers in Architecture and Urban Design) hazánkból Benkő Melinda, a BME Urbanisztika Tanszék docense "Context - Sensitive Approach to Architecture" című tanulmányával 3. díjat nyert.

Az 1500 eurós első díjat Tammy Gaber és Ann Shafer nyerte "The Power of Suggestion: - Modeling Traditional Methods to Teach Heritage Awareness in Architectural Education" című munkájával.

Második díjat (1000 euro) ketten kaptak: Christine McCarthy "The Speed Crit - Redesigning the Design Crit" és Graeme Bristol "Human Rights in Architecture education" című műveikért.

500 eurós harmadik díjban részesült még Bahar Beslioglu "The Transmission of Accumulated Inmaterial Senses in Architectural Education" és Xing Ruan "Rethinking Architectural Design Teaching - the significance of parti and poche" című tanulmányaikkal.

További három pályamű dicséretben részesült. A díjazottak nagy része az építészeti oktatás különféle vetületeivel, problémáival foglalkozott, ami a téma nemzetközi aktualitását mutatja.

A pályázaton különféle kutatási témákban készített tanulmányokkal lehetett indulni: Tanítási és tanulási módszerek az építészetben; Örökség és fenntarthatóság; Építészet mindenkinek (gyerekeket is beleértve), kulturális sokszínűség, téri igények; Építészet és urbanisztika.

További információ és a letölthető tanulmányok

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.