Megint beléptetőkapukat tesztel a BKK a metróban
Újabb beléptetőkapus tesztet kezd a fővárosban, a Deák Ferenc téri aluljáróban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), miután elfogadták az elektronikus jegyrendszer bevezetésének új ütemtervét. 2013-ban már volt hasonló teszt a Corvin-negyedi megállónál, azóta mintegy 90 ponton változtattak a rendszeren.
A BKK csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a szállító Scheidt & Bachmann közösen elfogadta a rendszer bevezetésének aktualizált ütemtervét, ennek részeként július 31-ig a Deák Ferenc téri metróállomáson tesztkapu-rendszert építenek ki. Mint írták, a BKK több próbaprojekten keresztül szeretné megismertetni a rendszer működését az utazókkal, ezek közül a legfontosabb a Deák Ferenc téri aluljáró Sütő utcai kijáratának kapukkal, valamint az egyik HÉV-állomás érvényesítő készülékekkel történő felszerelése.
Ezeken az állomásokon az utasok megismerkedhetnek a különböző készülékekkel és azok használatával, melyek segítségével a BKK tesztelheti a rendszert. Ezek alapján a két társaság megkezdheti az engedélyezési eljárásokat, valamint az elfogadott és engedélyeztetett prototípusok alapján elindulhat a sorozatgyártás.
A BKK jelezte, hogy a beszállítóval együtt mintegy 90 ponton kellett változtatni az elektronikus jegyrendszer korábban kialakított követelményrendszerében részben az új elektronikus személyi igazolvány bevezetése, a HÉV-vonalak állam általi átvétele, és a személyszállítási törvény módosulása miatt. A most zárult harmadik fázisban elfogadták a kártya-regisztrációs folyamatok szoftveres megoldásait, a rendszer felkészítését az e-személyikre, véglegesítették a jegyellenőrző és érvényesítő készülékek külső megjelenését és az állomásokra elhelyezendő kapuk darabszámát, valamint megkezdődött a kiviteli tervezés.
A BKK korábban szintén az elektronikus jegyrendszer bevezetése miatt tesztelt már beléptetőkapukat a 3-as metró Corvin-negyed megállójában. A 2013 nyarán végzett tesztüzemben a BKK négy különböző kaput szerelt fel ideiglenesen, a próbák során a berendezések áteresztőképességét, megbízhatóságát, utasvédelmi tulajdonságait, tartósságát vizsgálták.
forrás: MTI