Technológia

Mi a közös a Thyssenkrupp új jászfényszarui gyára és a Hungaroring boxutcája között?

1/7

forrás: Avers Fiber

?>
forrás: Avers Fiber
?>
forrás: Avers Fiber
?>
forrás: Avers Fiber
?>
forrás: Avers Fiber
?>
forrás: Avers Fiber
?>
forrás: Avers Fiber
?>
forrás: Avers Fiber
1/7

forrás: Avers Fiber

Mi a közös a Thyssenkrupp új jászfényszarui gyára és a Hungaroring boxutcája között?
Technológia

Mi a közös a Thyssenkrupp új jászfényszarui gyára és a Hungaroring boxutcája között?

2017.04.03. 08:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Jászfényszaru

Cég, szervezet:
Avers Fiber

A Thyssenkrupp új jászfényszarui gyára és a Hungaroring boxutcája között elsősorban a mindkét helyen felvonuló és a padlókon végiggördülő, modern technológiák arzenálja a közös. Építészeti szempontból a két projekt a szintetikus szálerősítés révén kapcsolódik össze, mivel padlószerkezeteik High Grade szálerősítéssel készültek el. Mindkét esetben elvárás volt a csúcsminőség, ami a megrendelői igényességet mutatja.

A Thyssenkrupp új, szintetikus szálerősítésű ipari padlója

A ThyssenKrupp Presta Hungary Kft a világ legelismertebb autógyártóinak fejleszt kormányrendszereket Magyarországon. Az új jászfényszarui gyárban történik majd a gyártása ezeknek az egyedülálló vezérlőegységekenek.

Valószínűleg szerepet játszott ez az innovatív gondolkodásmód abban, hogy az új gyár ipari padlója nem a tradícionális acélháló vagy acélszál megerősítéssel készült el, hanem a High Grade nagyteljesítményű műszállal.

A betonpadló úgynevezett "nagytáblás" vagy "fúgamentes" kivitelben épült meg, 25 x 28 méteres táblanagyságban, 20.000 m2 alapterületen. Az előnye a nagytáblás megoldásnak, hogy a táblaszéleket egy speciális jointprofil szegélyez, ami a statika szempontjából a teherátadásban játszik szerepet és ezzel lehetővé válik a padlólemez elvékonyítása. Nemcsak műszakilag kedvező a szintetikus szálerősítésű nagytáblás padlószerkezet, hanem beruházói szemszögből is előnyösebb. Szinte karbantartásmentessé teszi az ipari padlót a táblaszéleket határoló acélprofil kialakítás, ugyanis megakadályozza a táblaszélek letöredezést, így nincs szükség a 3-5 év közötti felújításra. A nagy járműforgalmú padlók esetében ez manapság szinte elengedhetetlen, mivel a targoncák egyre inkább apró, tömörkerekes változatúak és ez felgyorsítja a vágott fúgás ipari padlók tönkremenetelét.


forrás: Avers Fiber
1/7
forrás: Avers Fiber



Hungaroring boxutca felújítása

A Hungarorig boxutcájának felújításásakor a High Grade szálerősítés, a szerkezeterősítő funkciója mellett jelentős betontechnológiai feladatot látott el. A repedésmentes térbeton készítés nagyon percíz bedolgozást és fokozott betontechnológiát igényel. A szálerősítés révén az időjárási hatások negítív következményeit tudtuk csökkenteni. Ennek révén repedésmentes betonutat kaptunk, ami a Forma 1 autóversenyzői számára elengedhetetlen.


forrás: Avers Fiber
6/7
forrás: Avers Fiber



A szálbeton technológia alkalmazása

Az EuroCode 2 szerinti statikai méretezés bizonyítja, hogy egyes szerkezeti elemeknél a szokásos acélbetétek vagy acélhálók elhagyhatóak a High Grade használatával. Jelentős vasalatmegtakarítás érhető el az erősítések kombinálásával is (High Grade és az acélbetétek együttes alkalmazásával). Rendkívül érdekes vasalatmegtakarítási megoldásokra adnak lehetőséget a statikai méretezések. Mérnökeink számításait végeselem méretezési programok támogatják.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk