/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok/Nemzetközi

Nemzetközi pályázat 250 lakásos lakóépület tervezésére Prágában

1/1

?>
1/1

Nemzetközi pályázat 250 lakásos lakóépület tervezésére Prágában
Pályázatok/Nemzetközi

Nemzetközi pályázat 250 lakásos lakóépület tervezésére Prágában

2020.04.08. 11:00

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Prága, Csehország

Beadási határidő:
2020.05.11. 00:00

Címkék:
Residence Vysocany

Az ingatlanfejlesztő Penta Real Estate nyílt, nemzetközi, kétfordulós pályázatot hirdetett a Prága-Vysočany barnamezős területén fekvő telkén legalább 250 lakást tartalmazó beruházás megtervezésére. A beadási határidő 2020. május 11. A második fordulóba jutó irodák 6000 EUR díjat kapnak.   

A szlovák alapítású Penta Real Estate a Prága nyugati részén található Vysočany-ban fekvő területre hirdetett saját szervezésű nemzetközi építészeti pályázatot. A pályázat első fordulója nyílt, amelyen a regisztrációt követően maximum kilencoldalas portfóliót, referenciákat, valamint vázlattervet szükséges benyújtani. A második fordulóba a hétfős zsűri az öt legjobb elképzelést juttatja tovább. Ezek tervezőit 6000 eurós díjazás mellett a tervek részletesen kidolgozására kérik fel.

A zsűrit négy független szakértő, illetve a fejlesztő három megbízottja alkotja, többek közt Pascal Cornips, a Benthem Crouwel Architects tervezője, illetve Peter Vodrážka PhD, a pozsonyi STU építészprofesszora részvételével.

A fejlesztőcég 2019-ben egy másik prágai helyszínre hirdetett nyilvános pályázatot; ezt a holland Benthem Crouwel Architects nyerte a második Bevk Perović és a harmadik helyre rangsorolt A69 architects előtt. 

A pályázat részletei és regisztráció a hivatalos honlapon érhetőek el.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk