Pályázatok/Nemzetközi

Nemzetközi tervpályázat Bukarest folyópartjára

1/1

?>
1/1

Nemzetközi tervpályázat Bukarest folyópartjára
Pályázatok/Nemzetközi

Nemzetközi tervpályázat Bukarest folyópartjára

2020.05.28. 10:50

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Bukarest, Románia

Beadási határidő:
2020.08.17. 16:00

Egyfordulós, nyilvános, nemzetközi tervpályázatot hirdetett a Román Építészkamara, a Bukaresti Építészkamara, a Bucharest Architecture Annual, valamint a román főváros illetékes önkormányzata a Splaiul Unirii belvárosi szakaszának áttervezésére. A cél, hogy a nyolcvanas években kialakított betonkatlan helyett a Dâmboviţa itt folyó szakasza mentén élhető városi közterület alakulhasson ki. A nyertes pályázóval szerződést kötnek a kiviteli tervek készítésére. Beadási határidő: 2020. augusztus 17. 

A pályázat a Splaiul Unirii nevű, a folyó két partján futó kettős sugárút fontos belvárosi szakaszát érinti a Mărășești híd és a Mihai Bravu (Vitéz Mihály) híd között. A folyónak ezt a szakaszát az 1980-as években, a belváros nagyszabású átalakítása során szabályozták: most betonmederben, mindkét oldalon többsávos autóút által közrefogva folyik.

A román és angol nyelven meghirdetett, nemzetközi tervpályázat célja, hogy ezen a szakaszon élő közterületet hozzanak létre, amely támogathatja a környék hosszabb távú fejlesztését is. Az első díjassal tervezési szerződést kötnek a jelenleg becsült 180 000 RON értékben; a második díjas 33 613, a harmadik díjas 18 907 RON pénzjutalmat kap. A zsűri tagjai: Jette Cathrin Hopp építész (Norvégia), Victor Dijkshoorn tájépítész (Hollandia), Marius Cătălin Moga építész (Románia), Vera Dobrescu tájépítész (Románia), Mihai Vărzan építész (Románia); póttagok Alex Axinte építész, valamint Cristina Enache építész-urbanista. 

A szervezők több körben fogadják a kérdéseket, illetve – a járványhelyzet fényében – a helyszíni bejárást is megszervezik. A pályázat beadási határideje 2020. augusztus 17., eredményt várhatón 2020. augusztus 24-én hirdetnek.

További információ, pályázati anyagok és jelentkezés a Román Építészkamara honlapján

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk