Ők tervezhetik az Új Duna-hidat
Az Új Duna-híd tervezésére kiírt nemzetközi pályázaton 17 csapat közül választja majd ki a Bíráló Bizottság azt az egyet, aki koncepciója alapján megépül a főváros új hídja Csepelen. A nemzetközi építész irodák mellett olyan magyar csapatok erősítik a mezőnyt, mint a CÉH, a Sporaarchitects vagy a Speciálterv - és a sor még folytatódik.
Csepel és térsége Budapest aranytartaléka. A kerület ugrásszerű fejlődésének záloga a Budával, illetve a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen, ám jelenleg hiányzó összeköttetés megteremtése. Ezért a Galvani utca vonalában új, kötöttpályás Duna-híd tervezésére írtak ki pályázatot, melynek elnyeréséért 17 nemzetközi tervezőcsapat "verseng".
A tervezett Új Duna-híd szükségességét a ´80-as évek óta szakmai konszenzus övezi, 1994-ben a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a híd építéséről szóló döntést, ám pénzhiány miatt ez meghiusult. Egészen mostanáig. S ahogy Fürjes Balázs említi, a beruházással nemcsak a helyiek, hanem valamennyi budapesti lakos nyerni fog. Az új híd közelebb lesz a városközponthoz, ezáltal jobban tehermentesítheti a belvárosi hidakat, várhatóan napi 42 ezer autóval. Az új híd révén felgyorsulhat a belvárostól délre eső, eddig alulhasznosított, rozsdazónának számító egykori ipari területek fejlődése, lendületet kaphat a városfejlesztés.
Miért nemzetközi pályázat? Mert a híd megépítése nemzedékeken átívelő lehetőség, amely komoly felelősséggel jár, ezért döntött a Kormány a nemzetközi tervpályázat mellett. Az előminősítéses, nemzetközi pályázat résztvevői között pedig olyan építészirodák vannak, mint a Zaha Hadid Architects, a NEY + Partners, a Knight Architects. S a magyar oldalt a CÉH, a Főmterv és az Avant-Garde Építész Stúdió csapata, a Pont-TERV, a Speciálterv, a Sporaarchitects (akik Marc Mimram csapatát erősítik), a Unitef´83, és az Uvaterv képviseli.