// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Egyéb cikkek

Őrmező — Műtárgy-stratégia

1/15

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
1/15

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező — Műtárgy-stratégia
Egyéb cikkek

Őrmező — Műtárgy-stratégia

2009.06.22. 13:14

"Nem tervezzük a világ egyik legmagasabb felhőkarcolóját. Éppen ezért a monumentalitás mint a jelkép egyik lehetséges ismérve az épület magasságánál fogva nem jöhet szóba. Lehetséges stratégiaként marad az elmozdulás a műtárgy irányába."A 3H Építésziroda pályaműve az őrmezői tervpályázaton.

A landmark kérdése (a műtárgy-stratégia)
Nem tervezzük a világ egyik legmagasabb felhőkarcolóját. Éppen ezért a monumentalitás mint a jelkép egyik lehetséges ismérve az épület magasságánál fogva nem jöhet szóba. Marad még két másik stratégia: az egyik az ikonképzés, a másik pedig az elmozdulás a műtárgy irányába. Mi az utóbbiból kiindulva kívánunk az előbbihez elérni.

 

 

Őrmező irodapark - 3H
1/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
2/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
3/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
4/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
5/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
6/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
7/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
8/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
9/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
10/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
11/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
12/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
13/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
14/15
Őrmező irodapark - 3H

 

 

A műtárgy akkor időtálló, ha korunkra reflektál, és válaszait implicit tárja elénk. Mai világunk töredezettsége, a fragmentumok újratermelődése mindig az egész helyreállítására ösztönöz bennünket. A dinamikus változások leképezése, az egész helyreállításának illúziója a barokk korban volt ilyen erősen kitapintható: a barokk mint referenciapont divatossá vált.

A felszínes, divatos díszítések helyett a barokk esszenciáját, a mozgást, a lendületet, a tér dinamikus percepcióját jeleníti meg a két hasáb egymáshoz való viszonya. Az illuzionisztikus, egymást és környezetüket tükröző térgörbületek azt helyezik előtérbe, ami a barokk testek felszínén történik. A hasábok konkáv felületei által közvetített fókusztalanság a szemlélőt (vezetőt) pozíciójának újragondolására ösztökéli, helyének változtatásával pedig a görbületek tükröződnek egymásban, és váratlanul metsződnek össze. A percepció során megjelenik egy olyan strukturális mélység, mely fizikailag irreális, hiszen a hasábok csupán 16 méter mélyek.

A tér hasonló módon történő leképezése Anish Kapoor, brit művész magatartásával rokonítható. Kapoor a felületek görbítésével és tükrösítésével bepillantást enged egy második, illuzionisztikus világba. Ez összetettségével távol áll a cirkuszi bűvészmutatványok világától, sokkal inkább közelít egy transzcendens valósághoz, mely korunk második lenyomataként is interpretálható. Ezzel a csavarral válhat a kettős épület műtárggyá, és ezen keresztül Budapest nyugati kapuját meghatározó ikonná.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.