Egyéb cikkek

Őrmező — Műtárgy-stratégia

1/15

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
1/15

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező — Műtárgy-stratégia
Egyéb cikkek

Őrmező — Műtárgy-stratégia

2009.06.22. 13:14

"Nem tervezzük a világ egyik legmagasabb felhőkarcolóját. Éppen ezért a monumentalitás mint a jelkép egyik lehetséges ismérve az épület magasságánál fogva nem jöhet szóba. Lehetséges stratégiaként marad az elmozdulás a műtárgy irányába."A 3H Építésziroda pályaműve az őrmezői tervpályázaton.

A landmark kérdése (a műtárgy-stratégia)
Nem tervezzük a világ egyik legmagasabb felhőkarcolóját. Éppen ezért a monumentalitás mint a jelkép egyik lehetséges ismérve az épület magasságánál fogva nem jöhet szóba. Marad még két másik stratégia: az egyik az ikonképzés, a másik pedig az elmozdulás a műtárgy irányába. Mi az utóbbiból kiindulva kívánunk az előbbihez elérni.

 

 

Őrmező irodapark - 3H
1/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
2/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
3/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
4/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
5/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
6/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
7/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
8/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
9/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
10/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
11/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
12/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
13/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
14/15
Őrmező irodapark - 3H

 

 

A műtárgy akkor időtálló, ha korunkra reflektál, és válaszait implicit tárja elénk. Mai világunk töredezettsége, a fragmentumok újratermelődése mindig az egész helyreállítására ösztönöz bennünket. A dinamikus változások leképezése, az egész helyreállításának illúziója a barokk korban volt ilyen erősen kitapintható: a barokk mint referenciapont divatossá vált.

A felszínes, divatos díszítések helyett a barokk esszenciáját, a mozgást, a lendületet, a tér dinamikus percepcióját jeleníti meg a két hasáb egymáshoz való viszonya. Az illuzionisztikus, egymást és környezetüket tükröző térgörbületek azt helyezik előtérbe, ami a barokk testek felszínén történik. A hasábok konkáv felületei által közvetített fókusztalanság a szemlélőt (vezetőt) pozíciójának újragondolására ösztökéli, helyének változtatásával pedig a görbületek tükröződnek egymásban, és váratlanul metsződnek össze. A percepció során megjelenik egy olyan strukturális mélység, mely fizikailag irreális, hiszen a hasábok csupán 16 méter mélyek.

A tér hasonló módon történő leképezése Anish Kapoor, brit művész magatartásával rokonítható. Kapoor a felületek görbítésével és tükrösítésével bepillantást enged egy második, illuzionisztikus világba. Ez összetettségével távol áll a cirkuszi bűvészmutatványok világától, sokkal inkább közelít egy transzcendens valósághoz, mely korunk második lenyomataként is interpretálható. Ezzel a csavarral válhat a kettős épület műtárggyá, és ezen keresztül Budapest nyugati kapuját meghatározó ikonná.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.