/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Emberek/Interjú

PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin

1/3

PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin

?>
PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin
?>
Katalógus részlet
?>
1/3

PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin

PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin
Emberek/Interjú

PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin

2012.04.02. 09:18

Talán az az Andaházy László-Botka Szilvia-Turcsányi Katalin szerzőhármas, akik egy buszpályaudvarból varázsoltak főteret Rákosmentén? Akik Gyulának visszaadták városközpont-rehabilitációjukkal a fürdővárosi rangot? Akik az újlaki agyagbányák területén hatalmas golfpálya-rendszert terveztek? Szavazz!

Az elmúlt öt év környezetrendezési feladatai között az intenzív szabadtér-fejlesztési és megújítási munkák mellett városrekonstrukciós, városfejlesztési feladatok megoldásával igyekeztünk a generál szemléletű tervezés követelményeinek megfelelni. A beavatkozások tájépítészeti, építészeti és városszerkezeti megoldásai minden esetben a koncepcionális lehetőségek keresését és a komplexitást igyekeztek előtérbe helyezni.

 

PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin
1/3
PAndaPont - Andaházy László, Botka Szilvia, Turcsányi Katalin

 

 

Gyula város Kossuth-terének és belvárosának újragondolásával egy olyan kompromisszumokon alapuló megoldás születhetett, mely a meglévő értékek megtartásával, mégis a XXI. század felé tárja ki kapuit.

A régi újlaki agyagbányák rekultivált területei adták annak a különleges területi adottságokkal rendelkező egyedi tájépítészeti feladatnak a helyszínét, mely révén különleges golfpálya épülhetett.

 

Katalógus részlet
2/3
Katalógus részlet

 

 

Rákosmente központjában, az egykori buszpályaudvar helyére megálmodott új Fő tér koncepció, a városrész nem csupán fizikai de szociális rehabilitációját is eredményezte.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk