/ 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1.
Programok

Pelcz Benjámin: Vulgáris paradoxonok

1/1

Forrás: MKE

Hirdetés
?>
Forrás: MKE
1/1

Forrás: MKE

Pelcz Benjámin: Vulgáris paradoxonok
Programok

Pelcz Benjámin: Vulgáris paradoxonok

2016.05.27. 07:15

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
NextArt Galéria

Építészek, alkotók:
Pelcz Benjámin

Esemény kezdete:
2016.06.02. 16:30
Esemény vége:
2016.06.18. 18:00

A NextArt Galéria ad helyet Pelcz Benjámin: Vulgáris paradoxonok című kiállításának, amelynek megnyitójára 2016. június 2-án 18:30-kor kerül sor. A tárlatot Téglásy Lili művészettörténész. 

Helyszín: 1054 Budapest, Aulich utca 4-6.

Időpont: 2016. június 2. - június 18.

Pelcz Benjámin nemrég végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász szakán. Legutóbbi szoborsorozatában azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy az emberi elme a szín és forma alapján vajon meddig asszociál egy-egy jól ismert, hétköznapi tárgyra, avagy szituációra.

Alkotásainak kiindulópontjául a saját környezetében megfigyelt tárgyakat használja, amelyeket életre kelt, majd egyszersmind szoborba is zár. Felhasználva a geometrikus stilizálás adta lehetőségeket olyan kompozíciókat hoz létre, melyek kizárják az esetlegességeket, és tulajdonképpen ipari formák metamorfózisává alakítja át azokat.

Ez egy végletekig személytelen, objektív modellező folyamat, amely elsősorban az értelemre és nem az érzelmekre hat. A lehető legjobban érthető formai egységekre törekszik. A műalkotás szerkezete alapelemekre egyszerűsödik, így a konstruktivista művészeti felfogáshoz közelít.

A kiállított plasztikák ugyan rendkívül narratív tárgyakat és helyzeteket jelenítenek meg, a hangsúly mégsem rajtuk van. A didaktikus alkotói folyamat az, amely Pelcz művészetét meghatározza. Nem enged teret még az anyag esetlenségének sem. A precizitás nála felülmúlja az értelmezhetőség kérdését.
A cél e tárgyak egy újabb szempontból történő megközelítése, ahol ezek az asszociatív leredukált formák, mint a terek ritmikus szerkezetei jelennek meg.

Pelcz Benjámin a NextArt Galériában bemutatott kiállításán arra tesz kísérletet, hogy egy olyan újfajta perspektívát teremtsen a számukra, amelyben maga az alkotói folyamat is tükröződik.

További informácó az alábbi honlapon érhető el.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.