Példázatok a megismerésről és a továbbépítésről - II. az "építészet, mint projekt"
Három helyszín - három eltérő erősség - három időpont. Háromrészes beszélgetés sorozatot indít a BME Építész Mesterkurzusa 2015-ben, melynek második alkalmára február 20-án, pénteken kerül sor a Budapesti Műszaki Egyetem K-épületében.
A cél, hogy részesei lehessünk három"expedíciónak", melyek eltérő értékekkel rendelkező világokat tárnak fel. A megismerés különböző lehetséges útjain indulunk el, a tapasztalás során gyarapodó tudások és mindezek szintézise során megtapasztalt új felismerések átélése a célunk. A három példázat arra ösztönöz, hogy ez az ismeretszerzési folyamat természetes része legyen építészeti alkotó munkánknak.
Karácsony Tamás építész, a Mesterkurzus vezetője
Az második alkalom: 2015. február 20-án, 14:00 órától lesz a Budapesti Műszaki Egyetem K-épületének 210-es termében.
Cím: az "építészet, mint projekt", vagy mi vezet a "projekttől az építészetig"
Témafelelős: Bartha András, építész
Második helyszín: Érd / közép műterem / tervezési folyamat: 2012-13
tematikus év: óvoda másképp / tanulmány az óvodákról (gyűjtés) / 2013, tanulmány (3+1) az érdi helyszínre / 2014, a zsűri választ, / 2014, engedélyezési terv, doktoranduszokkal /
felkért hozzászólók:
Kovács András, helytörténész: a település kialakulása, fejlődéstörténete
U.Nagy Gábor, építész: az óvoda, mint sokrétű funkció
Fejérdy Péter - Marosi Bálint, építészek: A projekt szerepe az oktatásban / értékképzés
Bach Péter, építész: ráismerés, felismerés – marokkói képek / értékmentés
Klenk Blanka, Gulyás Levente, építész hallgatók: érdi kísérletek
Beszélgető társak: Ágó Mátyás, Érd főépítésze / Tomay Tamás építész, Mesteriskola / Golda János építész, a Mesterkurzus építész mestere