/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

Programok a 2010. évi Műemléki Világnap alkalmából

1/1

?>
1/1

Programok a 2010. évi Műemléki Világnap alkalmából
Programok

Programok a 2010. évi Műemléki Világnap alkalmából

2010.04.14. 10:41

Eseményinfó

Esemény kezdete:
2010.04.17. 07:00
Esemény vége:
2010.04.18. 15:00

Dosszié:

A Civilek a Palotanegyedért Egyesület, a Műemlékek Nemzeti Gondnoksága rendezvényei 2010. április 17-18-án.

2010. április 17-én (szombaton) 13 órától

A Civilek a Palotanegyedért Egyesület és az Imagine Budapest a Rév8 Zrt.-vel és a Józsefvárosi Vagyonkezelő Kft.-vel karöltve

 

„Múltból a jövőbe: műemlékeink a 21. században"

 

címmel ingyenes kulturális programot szervez, amelyen a következő kérdésekre keresik a választ:

13.00:           Miért jó a Mikszáth téren találkozni? (fotózás, pályázathirdetés)
13.15-13.30: Mennyit ér manapság egy háromdimenziós falikép? – Zappa Caffe
13.40-14.40:  Milyen volt az élet a palotanegyedben? – Vendégségben egy mágnásnál (épületbejárás) – Horánszky u. 16.
14.45-15.20:  Miképp lesz a nemzet özvegyének lakóházából diákcentrum? (épületbejárás) – Horánszky u. 13.
15.30: Milyennek szeretnénk a Múzeumkertet? (piknik a „Muziban").

További információ


2010. április 17-18-án (szombat-vasárnap)

A Műemlékek Nemzeti Gondnoksága 2010-ben is meghirdeti a Műemléki Világnap turisztikai rendezvényt a „Rejtett kincseink" jegyében. Az országos eseményen a látogatók 110 Ft-os jelképes belépődíjjal, vagy díjmentesen tekinthetik meg az akcióhoz csatlakozó műemlékeket, templomokat, várakat, kastélyokat.
Az idén kiemelten figyelmet fordítanak az Árpád-kori templomokra és az évszázados borospincékre. Újdonságként bevonják a műemlékfürdőket, amelyek épületeit vezetett túrákon járhatják be az érdeklődők.

További információ

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk